شیمی
مهندسی شیمی گرایش فرایندهای جداسازی

به گزارش سرویس اخبار دانشگاهی 3گام به نقل از مهر؛ شورای گسترش آموزش عالی با ایجاد رشته مهندسی شیمی گرایش فرایندهای جداسازی در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه یزد موافقت نمود.

محمد جواد صراف شیرازی مدیر گروه مهندسی شیمی و پلیمر دانشگاه یزد بیان نمود: این گروه آموزشی در مهرماه سال ۹۷ پذیرای اولین گروه از دانشجویان دوره کارشناسی ارشد رشته مهندسی شیمی گرایش فرایندهای جداسازی می باشد.

صنایع کشور و خصوصا صنایع نفت و گاز ایران به سرعت در حال توسعه و پیشرفت می باشند و این امر باعث اقبال گسترده به رشته مهندسی شیمی گردید.

صراف شیرازی افزود:در محتوا رشته مهندسی شیمی گرایش فرایند های جدا سازی؛  به طراحی، ساخت و بهره برداری از فرآیندها و کارخانجات شیمیایی و صنعتی پرداخته  می شود.

 طراحی فرایند خوب، بسیاری از هزینه های تولید محصول و احداث کارخانه را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد به همین دلیل این رشته جایگاه و اهمیت ویژه‌ای در صنایع مختلف پیدا کرده است.

از دیگر ویژگی‌ های این رشته می توان به نقش موثر آن در توسعه فناوری های نوین مانند نانوتکنولوژی و بیوتکنولوژی اشاره نمود.

مدیر گروه مهندسی شیمی و پلیمر دانشگاه یزد بیان نمود: باتوجه به اهمیت این رشته در صنایع مختلف و فناوری های نوین، احداث و توسعه این رشته در دانشگاه یزد به عنوان متولی اصلی توسعه علم در استان در دستور کار قرار گرفت و در حال حاضر گروه مهندسی شیمی پردیس فنی و مهندسی در دوره کارشناسی مهندسی شیمی و کارشناسی ارشد مهندسی پلیمر دانشجو می پذیرد و مجوز پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد این رشته نیز از سوی وزارت علوم به دانشگاه اعطا گردید.

همین الان می توانید ثبت نام کنید