انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 96
انتشار فهرست رشته محل های مجاز دانشگاه آزاد

به گزارش سرویس اخبار دانشگاهی 3گام به نقل از مهر؛ پیرو اطلاعیه 27 تیرماه 96 وزارت علوم تحقیقات و فناوری فهرست ۳ هزار و ۸۴۹ رشته محل کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد را از طریق سایت معاونت آموزشی وزارت علوم منتشر نمود.

همچنین بخش دوم و پایانی فهرست نیز بزودی اطلاع رسانی می شود.

۳ هزار و ۸۴۹ رشته محل کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد را که دارای مجوز می باشند، منتشر شد که از این تعداد، مرجع تصویب ۳۱۷ رشته محل شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام گردید.

مرجع تصویب یک هزار و ۵۵۴ رشته محل به صورت قطعی، ۳۴۴ رشته محل، کمیته ارزیابی، ۲ رشته محل منحصرا برای یکبار پذیرش در سال ۹۶، و یک هزار و ۶۳۲ رشته، یکبار پذیرش اعلام گردید. از مجموع ۳ هزار و ۸۴۹ رشته محل کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد، تنها ۳ رشته محل هسته ای بوده است.

و از مجموع ۳ هزار و ۸۴۹ رشته محل کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد که توسط وزارت علوم اعلام شده است، ۷ رشته محل در گروه پزشکی، ۹ رشته محل در گروه دامپزشکی، یک هزار و ۵۷۳ رشته محل در گروه علوم انسانی، ۶۵۳ رشته محل گروه علوم پایه، یک هزار و ۷۰ رشته محل در گروه فنی و مهندسی، ۳۴۲ رشته محل در گروه کشاورزی و منابع طبیعی، و ۱۹۵ رشته محل در گروه هنر ومعماری اعلام گردید.

همچنین داوطلبان برای اطلاعات بیشتر می توانند به سایت وزارت علوم تحقیقات و فناوری بخش معاونت آموزشی به نشانی  https://edu.msrt.ir/fa مراجعه نمایند.

همین الان می توانید ثبت نام کنید