بهداشت دهان و دندان
علوم پزشکی مشهد دستیار ارتودنسی شکاف لب و کام پذیرش می کند

به گزارش سرویس اخبار دانشگاهی 3گام به نقل از مهر؛ دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دستیار دوره تکمیلی تخصصی (فلوشیپ) ارتودنسی شکاف لب و کام پذیرش می کند.

دکتر آرزو جهان بین مدیر گروه ارتودنسی دانشکده  دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این دوره آموزشی به منظور تربیت نیروی متخصص و گسترش خدمات به بیماران شکاف کام و لب راه اندازی شده و وزارت بهداشت با راه اندازی فلوشیپ مذکور و پذیرش یک دانشجو از مهر ماه امسال موافقت نمود.

دکتر آرزو جهان بین مدیر گروه ارتودنسی دانشکده  دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: شکاف کام و لب یکی از ناهنجاری های مادرزادی شایع به شمار می رود و به دلیل ماهیت پیچیده این ناهنجاری، بیماران مبتلا نیاز به درمان های متعدد ارتودنسی و جراحی از سنین نوزادی تا بزرگسالی دارند.

با توجه به اینکه در دوران دستیاری فرصت کافی برای آموزش کامل روش های درمانی بیماران خاص وجود ندارد، دانش آموختگان این رشته پس از فراغت از تحصیل از درمان این دسته از بیماران واهمه دارند.

وی گفت: عدم وجود مرکزی واحد برای پذیرش و درمان بیماران و از سوی دیگر نبود آموزش کافی متخصصان در دانشگاه ها موجب سردرگمی و بلاتکلیفی بیماران شده و به همین دلیل گاهی اوقات، درمان برای بیماران در زمان خاص خود انجام نمی شود و این مساله سبب پیچیده شدن معالجه این بیماران می  گردد.

با توجه به اینکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد، بزرگترین مرکز درمانی شرق و شمال شرق کشور به شمار می رود و هر ساله بیماران بسیاری از شهرهای مختلف کشور و ساکنین کشورهای همسایه برای درمان به کلینیک ها و مراکز درمانی این دانشگاه مراجعه می کنند، راه اندازی فلوشیپ ارتودنسی شکاف کام و لب در این دانشکده که قدمتی ۳۰ ساله در این زمینه دارد و تربیت متخصصین ارتودنسی مجرب در زمینه درمان بیماران مبتلا از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.

این نخستین دوره فلوشیپ ارتودنسی شکاف کام و لب در کشور است که در دانشکده دندانپزشکی راه اندازی می گردد، راه اندازی این رشته گام موثری در راستای تربیت نیروی متخصص و گسترش هر چه بیشتر خدمات به بیماران است.

مهلت نام نویسی در این دوره دستیاری دندانپزشکی ۱۷ تیر ماه است و تاریخ امتحان کتبی و شفاهی این رشته هشتم شهریور می باشد. این دوره حداقل ۱۲ ماهه و حداکثر ۱۸ ماه می باشد و اعضا هیات علمی متخصص ارتودنسی دانشگاه های علوم پزشکی کشور در اولویت پذیرش قرار دارند.

همین الان می توانید ثبت نام کنید