جلسه کنکور
۱۳ هزار نفر در کاردانی به کارشناسی ثبت نام نمودند

به گزارش سرویس اخبار دانشگاهی 3گام به نقل از مهر؛ دکتر حسین توکلی  مشاور عالی سازمان سنجش بیان نمود: مهلت ثبت نام در دوره کاردانی به کارشناسی، تمامی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی از جمله دانشگاه آزاد اسلامی سال ۹۶ از ۷ خردادماه آغاز  و تا ۱۳ خرداد ۹۶ ادامه می یابد.

دفترچه انتخاب رشته و اطلاعیه تکمیلی همزمان با اطلاعیه ثبت نام داوطلبان بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفت.

دکتر توکلی بیان نمود: اینک ۱۳ هزار و ۲۰۶ نفر برای ثبت نام و انتخاب رشته در آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته اقدام نمودند، ظرفیت پذیرش در این دوره ها ۱۶۲ هزار و ۱۰۸ می باشد که این ظرفیت بدون احتساب ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی می باشد.

همچنین از تعداد ۶۷ رشته امتحانی دوره های کاردانی به کارشناسی سال ۱۳۹۶ ، پذیرش در ۲۰ رشته با آزمون و ۴۷ رشته بدون آزمون (پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی) انجام می شود.

با توجه به اینکه پرداخت هزینه ثبت‌ نام منحصراً  اینترنتی انجام می‌ شود، متقاضیان ضرورت دارد توسط کارت‌ های بانکی عضو شبکه شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال می باشد، با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان و پرداخت مبلغ ۲۵۰ هزار ریال (۲۵ هزار تومان) به عنوان وجه ثبت‌ نام شرکت در آزمون، نسبت به ثبت‌ نام اقدام نمایند.

با توجه به اینکه قرار شد که در مراحل مختلف فرآیند این آزمون، خدماتی از طریق پیام کوتاه به داوطلبان ارائه گردد، داوطلبانی که تمایل به استفاده از خدمات پیام کوتاه دارند، با انتخاب گزینه مربوط و پرداخت مبلغ ۵ هزار ریال (۵۰۰ تومان) به عنوان هزینه استفاده از خدمات پیام کوتاه، می‌توانند از این خدمات استفاده نمایند.

اگر داوطلبی علاقه مند به شرکت در گزینش رشته‌های تحصیلی مؤسسات آموزش عالی غیر دولتی – غیرانتفاعی می باشد، باید علاوه بر پرداخت مبلغ ثبت‌ نام نسبت به پرداخت مبلغ ۵۱ هزار ریال (۵ هزار و ۱۰۰ تومان) دیگر نیز برای دوره های مذکور اقدام نمایند.

آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۱۳۹۶ (برای آن دسته از رشته های امتحانی که پذیرش آنها با آزمون است) در روز جمعه ۱۳ مرداد ۹۶ برگزار می شود.

داوطلبان از سه‌ شنبه ۱۰ مرداد تا پنجشنبه ۱۲ مرداد ۹۶ می توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع‌ رسانی این سازمان نسبت به تهیه پرینت کارت شرکت در آزمون و راهنمای شرکت در آزمون اقدام نمایند.

همین الان می توانید ثبت نام کنید