علوم پزشکی
انتشار کلید آزمون دکتری تخصصی علوم پزشکی

به گزارش سرویس اخبار دانشگاهی 3 گام به نقل از مهر؛ کلید اولیه سئوالات آزمون دکتری تخصصی و دکتری پژوهشی (Ph.D) رشته های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندانپزشکی سال ۱۳۹۶ منتشر گردید.

آزمون کتبی دکتری تخصصی و دکتری پژوهشی (Ph.D) دوره های روزانه، شهریه پرداز، دانشگاه آزاد اسلامی و بورس تحصیلی برای رشته های اخلاق پزشکی و آموزش پزشکی و همچنین گروه پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی سال ۱۳۹۶ پنجشنبه چهارم خرداد ۹۶ با رقابت ۱۰ هزار و ۵۰۰ داوطلب برگزار گردید.

کلید اولیه آزمون دکتری تخصصی و دکتری پژوهشی (Ph.D) رشته های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندانپزشکی سال ۱۳۹۶، ۷ خرداد در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر گردید. همچنین کلید نهایی ساعت ۱۸ به بعد روز ۲۰ خرداد منتشر می گردد.

مهلت ارسال اعتراض به سؤالات آزمون (فقط به صورت اینترنتی) تا ۹ خرداد می باشد.

طبق قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور مصوب ۱۸ اسفند ۹۴ مجلس شورای اسلامی و شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی، سنجش و پذیرش در مقاطع دکتری تخصصی و دکتری پژوهشی با آزمون کتبی و بررسی سوابق سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری انجام می شود.

در دکتری تخصصی سهم آزمون کتبی ۵۰ درصد، سهم سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری ۲۰ درصد، سهم مصاحبه علمی ۳۰ درصد می باشد.

در دکتری پژوهشی سهم آزمون کتبی ۳۰ درصد، سهم سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری ۲۰ درصد، سهم مصاحبه علمی ۳۰ درصد و سهم تهیه طرح واره ۲۰ درصد می باشد

همچنین آزمون کتبی به طور متمرکز و به صورت تستی، توسط وزارت بهداشت و آزمون شفاهی (مصاحبه) برای دوره دکتری تخصصی توسط مناطق آمایشی (دانشگاه ها) و برای دوره دکتری پژوهشی توسط سازمانها / مؤسسات و دانشگاه های علوم پزشکی مجری دوره دکتری پژوهشی برگزار می شود.

از داوطلبانی که در آزمون کتبی (مرحله اول) حدنصاب نمره لازم را ( با توجه به سهمیه داوطلب) کسب کرده اند، به تعداد دو برابر ظرفیت آن رشته انتخاب می شوند و طبق اولویت نمره کتبی و انتخاب محل به مناطق آمایشی معرفی می  شوند.

مرحله دوم آزمون (مصاحبه) در مناطق ۱۰ گانه آمایشی دانشگاه های علوم پزشکی برگزار می گردد.

همین الان می توانید ثبت نام کنید