جلسه کنکور

آخرین مهلت ثبت نام در دوره های کاردانی فنی و حرفه‌ای امشب

به گزارش سرویس اخبار دانشگاهی 3 گام به نقل از مهر؛ دکتر حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور بیان نمود:امشب چهارشنبه سوم خرداد  ساعت 24 آخرین فرصت ثبت نام در دوره های کاردانی نظام جدید فنی و حرفه‌ای سال ۹۶ می باشد.

فرصت ثبت نام در دوره های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی-غیرانتفاعی سال ۱۳۹۶۶ به دلیل  انتشار اصلاحیه برای دفترچه راهنمای انتخاب رشته و اعلام کدرشته محل های جدید و همچنین تسهیلات لازم برای داوطلبانی که تاکنون موفق به ثبت نام نشدند، تا سوم خرداد تمدید گردید.

توکلی گفت: پذیرش در ۳۱ رشته مورد پذیرش در دوره های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی-غیرانتفاعی سال ۱۳۹۶ به صورت بدون آزمون (پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی) و پذیرش در ۱۱ رشته به صورت با آزمون انجام می شود. ۱۳۶ کدرشته محل به ظرفیت قبلی اضافه گردید.

توکلی گفت: ظرفیت پذیرش در دوره های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی- غیرانتفاعی سال ۱۳۹۶ نیز افزایش یافته و با ایجاد ۶ هزار و ۲۶۰ ظرفیت جدید، میزان ظرفیت به ۳۰۰ هزار و ۹۴۴ نفر افزایش پیدا کرد. 

تاکنون تعداد ۱۸۰ هزار و ۲۱۷ نفر در دوره های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی- غیرانتفاعی سال ۱۳۹۶ ثبت نام نمودند.

داوطلبان این دوره ها می توانند برای اطلاع از کدرشته های جدید و اصلاحات اعلام شده برای شرکت در دوره های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی- غیرانتفاعی سال ۱۳۹۶ به اطلاعیه ای یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه ۹۶ در سایت سازمان سنجش منتشر شده است مراجعه نمایند.

افرادی که پیش از این نسبت به ثبت نام در دوره های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی- غیرانتفاعی سال ۱۳۹۶  اقدام کردند می توانند تا ۳ خرداد نسبت به مشاهده یا ویرایش فرم تقاضانامه خود اقدام نمایند.

همه داوطلبان متقاضی ثبت نام که دارای شرایط عمومی و اختصاصی هستند می‌توانند به عنوان داوطلب مقطع کاردانی منحصراً در یک رشته امتحانی و متناسب با رشته تحصیلی  و کد رایانه ای چهار رقمی دیپلم خود (طبق ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون) متقاضی ادامه تحصیل گردند.

پرداخت هزینه ثبت نام به صورت اینترنتی می باشد و داوطلبان باید به وسیله کارت عضو شبکه بانکی شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال می باشد با مراجعه به سایت سازمان سنجش و پرداخت مبلغ ۲۰ هزار تومان (۲۰۰ هزار ریال) به عنوان وجه ثبت نام اقدام نمایند.

داوطلبان که علاقمند به گزینش در رشته محل های فنی حرفه ای موسسات غیر انتقاعی علاوه بر مبلغ قبلی باید مبلغ ۵ هزار و ۱۰۰ تومان (۵۱ هزار ریال) دیگر نیز برای دوره های مذکور برای اعلام علاقمندی اقدام نمایند.

ئکتر توکلی گفت: طبق برنامه زمانی پیش بینی شده آزمون دوره های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی سال ۱۳۹۶ در رشته هایی که پذیرش در آنها با آزمون است در روز جمعه ۱۳ مرداد ۹۶ برگزار می شود و داوطلبان می توانند از روز سه‌ شنبه ۱۰ مرداد ۹۶ تا روز پنجشنبه ۱۲ مرداد ۹۶ با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی این سازمان نسبت به تهیه پرینت کارت شرکت در آزمون و راهنمای شرکت در آزمون اقدام نمایند.

نتایج نهایی پذیرش در رشته های باآزمون و بدون آزمون در دهه آخر شهریورماه ۹۶ اعلام  می گردد.

پذیرش در ۳۱ رشته امتحانی صرفاً با سوابق تحصیلی (معدل کل دیپلم) صورت می گیرد و برای این دسته از داوطلبان آزمون برگزار نمی شود.

رشته ها شامل الکترونیک، سرامیک، معدن، ناوبری، الکترونیک و مخابرات دریایی، مکانیک موتورهای دریایی، امور اداری، کودکیاری، طراحی و دوخت، هنرهای تجسمی، فرش دستباف، قلم زنی، امور دامی، گاوداری صنعتی، ساخت و تولید، مرغداری صنعتی، نقشه کشی عمومی – نقشه کشی و طراحی صنعتی، تکثیر و پرورش آبزیان، صنایع فلزی، پرورش زنبور عسل، صنایع چوب و کاغذ، امور زراعی و باغی، چاپ، گل و گیاهان زینتی، ساختمان، ماشینهای کشاورزی، صنایع شیمیایی، نوازندگی ساز ایرانی، صنایع نساجی، هتلداری، متالورژی می باشد.

پذیرش ۱۱ رشته امتحانی از طریق آزمون انجام می شود.

این رشته ها شامل الکتروتکنیک، کامپیوتر، مکانیک خودرو، تاسیسات، نقشه کشی معماری، نقشه برداری، حسابداری بازرگانی، مدیریت خانواده، تربیت بدنی، گرافیک، صنایع غذایی می باشد.

همین الان می توانید ثبت نام کنید