جلسه کنکور
توضیحات متن

به گزارش سرویس اخبار دانشگاهی 3گام به نقل از مهر؛ دکتر حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور بیان نمود: ثبت نام دوره های کاردانی نظام جدید فنی حرفه ای از فردا ۲۴ اردیبهشت به صورت اینترنتی در سایت سازمان سنجش آغاز می گردد.

پذیرش در ۴۳ رشته دوره های کاردانی نظام جدید فنی حرفه ای انجام می شود که از این تعداد ۳۲ رشته بدون آزمون و ۱۱۱ رشته با آزمون می باشد.

دکتر توکلی افزود: ثبت نام برای آزمون دوره های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی حرفه ای و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی سال ۹۶ منحصرا از طریق شبکه اینترنتی سازمان سنجش از روز یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ماه ۹۶ آغاز می شود و در روز یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه پایان می پذیرد.

متقاضیان باید در مهلت مقرر و پس از مطالعه دفترچه راهنما و فراهم کردن مدارک برای شرکت در آزمون اقدام نمایند.
دفترچه راهنمای ثبت نام عصر امروز شنبه ۲۳ اردیبهشت ماه ۹۶ از طریق سایت سازمان سنجش منتشر می گردد.

همچنین پرداخت هزینه ثبت نام به صورت اینترنتی می باشد و داوطلبان باید به وسیله کارت عضو شبکه بانکی شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال می باشد با مراجعه به سایت سازمان سنجش و پرداخت مبلغ ۲۰ هزار تومان (۲۰۰ هزار ریال) به عنوان وجه ثبت نام اقدام نمایند.

دکتر توکلی گفت: داوطلبان که علاقمند به گزینش در رشته محل های فنی حرفه ای موسسات غیر انتقاعی علاوه بر مبلغ قبلی باید مبلغ ۵ هزار و ۱۰۰ تومان (۵۱ هزار ریال) دیگر نیز برای دوره های مذکور برای اعلام علاقمندی اقدام نمایند.

پذیرش در ۳۲ کدرشته امتحانی از ۴۳ کدرشته امتحانی آزمون مذکور منحصرا طبق سوابق تحصیلی انجام می شود.

اطلاعات کامل درباره این کد رشته ها در دفترچه راهنمای ثبت نام در جدول شماره یک درج گردید.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور بیان نمود: داوطلبان رشته های امتحانی بدون آزمون، در این مرحله فقط باید ثبت نام و انتخاب رشته نمایند. آزمون برای این دسته از داوطلبان برگزار نمی گردد و ملاک پذیرش معدل کل دیپلم می باشد.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت : رشته های با آزمون در ۱۱ کد رشته امتحانی از ۴۳ کد رشته امتحانی که پذیرش در آنها به صورت با آزمون می باشد، مطابق با دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون دوره های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی حرفه ای و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی سال ۹۶ می باشد.

توکلی گفت: آزمون ۱۱ کد رشته مذکور در جمعه ۱۳ مردادماه ۹۶ برگزار خواهد شد.

آزمون هر یک از کد رشته های با آزمون شامل دروس عمومی و پایه و همچنین دروس تخصصی هر یک از کد رشته های امتحانی می باشد.

آزمون دروس عمومی و پایه به منظور تشخیص آمادگی داوطلبان در زمینه دروس عمومی و پایه و در حدود کتاب های دوره سه ساله متوسط شاخه فنی و حرفه ای است. عناوین، ضرایب و تعداد دروس عمومی در دفترچه راهنما شرح داده شده است.

وی گفت: آزمون دروس اختصاصی به منظور تعیین میزان آشنایی داوطلبان با پایه های اساسی و اصولی رشته های مورد نظر در حدود اطلاعات علمی کتاب های درسی مرتبط با دوره سه ساله متوسط شاخه فنی و حرفه ای یا کتاب های استاندارد مهارتی شاخه کار دانش جدید است. مواد آزمون دروس اختصاصی، منابع و تعداد سئوالات هر درس در رشته هایی که پذیرش آنها بر اساس آزمون است در دفترچه راهنما شرح داده شده است.

توکلی تاکید نمود: ظرفیت پذیرش در دوره های کاردانی فنی حرفه ای ۲۹۴ هزار و ۶۸۴ نفر می باشد.

همین الان می توانید ثبت نام کنید