جلسه کنکور
اعلام نتایج پذیرش رشته های نیمه‌ متمرکز کنکور

به گزارش سرویس اخبار دانشگاهی 3گام به نقل از مهر؛ دکتر حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: نتایج نهایی رشته‌ های‌ مختلف‌ تحصیلـی نیمه‌ متمرکز دانشگاه ها، پردیس‌ های دانشگاه فرهنگیان و کاردانی های گروه پزشکی در روز چهارشنبه اعلام شد.

اسامـی‌ ۵ هزار و ۱۵۵ نفر از پذیرفته‌ شدگان‌ نهایی رشته‌ های‌ مختلف‌  تحصیلـی نیمه‌ متمرکز دانشگاه ها و مؤسسات‌ آموزش‌ عالی، پردیس‌ های دانشگاه فرهنگیان و رشته‌ های تحصیلی مقطع کاردانی گروه آموزش پزشکی در مرحلـه پذیرش صرفاً براساس سوابق تحصیلی در آزمون‌ سراسری‌ سال‌ ۱۳۹۵ امروز ۶ بهمن منتشر گردید.

پذیرفته شدگان باید با در دست داشتن مدارک لازم و توجه به بند الف برگه راهنما که همزمان با اسامی آنها بر روی سایت سازمان سنجش قرار داده می شود، به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی مورد قبولی مراجعه نمایند.

دکتر توکلی گفت: پذیرفته شدگان باید ابتدا برای اطلاع از برنامه زمانی، مکان و مدارک مورد نیاز به پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه و یا موسسه آموزشی محل قبولی مراجعه کنند و در صورتی که برنامه زمانی خاصی از سوی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی اعلام نشده باشد باید در روزهای دوشنبه ۱۱ بهمن و سه شنبه ۱۲ بهمن برای ثبت نام به این مراکز مراجعه نمایند.

همچنین عدم مراجعه پذیرفته‌ شدگان به محل‌ قبولی به منزله انصراف تلقی می گردد.

با توجه به اینکه اسامی پذیرفه شدگان مرحله تکمیل ظرفیت آزمون سراسری ۹۵ در روز دوشنبه ۴ بهمن ماه اعلام شده است و فهرست اسامی رشته های نیمه متمرکز آزمون سراسری ۹۵ نیز امروز منتشر می شود افرادی که در هر دو مرحله در دو رشته قبول شده اند می توانند به میل خود یکی از کدرشته محل های قبولی را انتخاب نمایند.

مشخص است؛ که ثبت نام در یکی از دو کدرشته قبولی به منزله انصراف از رشته قبولی دیگر تلقی شده و ادامه تحصیل در آن رشته دیگر امکان پذیر نمی باشد.

با توجه به اعلام نشدن فهرست اسامی پذیرفته شدگان در برخی از کدرشته ها، داوطلبان باید بندهای ۲ و ۳ برگه راهنمای ثبت نام را مطالعه نمایند.

تعداد متقاضیان رشته‌های‌ مختلف‌ تحصیلـی نیمه‌متمرکز دانشگاهها و مؤسسات‌ آموزش‌ عالی ۳۱ هزار و ۴۴۴ نفر بود و با توجه به ظرفیت ۶ هزار و ۷۶۵ نفری برای این مرحله در نهایت ۵ هزار و ۱۵۵ نفر پذیرفته‌ شدند.

همین الان می توانید ثبت نام کنید