ارشد سم شناسی پزشکی برای دارندگان لیسانس گیاه پزشکی
ظرفیت پذیرش پرستاری و مامایی در دانشگاه آزاد خوزستان افزایش یافت

به گزارش سرویس اخبار دانشگاهی 3گام به نقل از ایسنا؛ دکتر شهرام لک رییس دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان بیان نمود: تصمیمات اخذ شده در آخرین جلسه هیأت امنای این دانشگاه برای افزایش ظرفیت رشته‌ های پرستاری و مامایی که جذب دانشجو در این رشته‌ ها در واحد شوشتر از سال آینده آغاز می گردد.

همکاری دانشگاه‌های آزاد خوزستان و علوم پزشکی اهواز، باتوجه به نیاز استان به نیروهای پرستاری  و مامایی طبق آخرین تصمیمی که در جلسه هیأت امنای دانشگاه گرفته شد دکتر ایدنی قول دادند در خصوص افزایش ظرفیت جذب دانشجو در این رشته‌ ها به دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان کمک نماید.

در پنج واحد و مرکز دانشگاه‌ آزاد خوزستان پذیرش دانشجو در رشته‌ های علوم پزشکی با ظرفیت حدود 40 نفر در هر رشته - شهر انجام می‌ گیرد، وزارت بهداشت در خصوص ظرفیت‌ پذیرش دانشجو بسیار سخت‌گیر می باشد. دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان نیز طبق امکانات هر واحد و نیاز استان به دنبال افزایش ظرفیت‌ ها می باشد، در برخی واحدها این افزایش ظرفیت‌ ها صورت نگرفته ولی در واحد اهواز با توجه به توان واحد و وجود مراکز درمانی امکان این افزایش ظرفیت وجود دارد.

دکتر شهرام لک  گفت: نکته‌ای که باید در زمینه پذیرش دانشجو در رشته‌ های پرستاری و مامایی مورد توجه باشد، بومی بودن دانشجویان می باشد. باید به بومی گزینی در این رشته‌ها دقت نمود و با توجه به مشکلات استان در این حوزه شرایط باید به گونه‌ای فراهم گردد تا افرادی که مدرک پرستاری اخذ می‌ نمایند در استان ماندگار گردند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان بیان نمود: برنامه‌ های دانشگاه آزاد خوزستان برای همکاری با دانشگاه علوم پزشکی اهواز، با توجه به کمبود نیروی پرستاری و مامایی در استان در واحدهایی که از توان و امکانات کافی برخوردار می باشند، با جذب هیأت علمی مرتبط به دنبال ایجاد رشته‌ های پرستاری و مامایی می باشیم.

وی افزود: هم‌ اکنون اقداماتی مانند جذب هیأت علمی متخصص در رشته‌های پرستاری و مامایی در دانشگاه آزاد اسلامی شوشتر شروع شده تا این دانشگاه بتواند در سال آینده در رشته‌ های پرستاری و مامایی پذیرش دانشجو نماید.

در خاتمه وی افزود؛ برخی نیروها در بیمارستان‌ها وجود دارند که متقاضی برگزاری دوره‌های آموزش‌های آزاد برای اخذ مدرک پرستاری می باشند. اینک در حال بررسی این درخواست‌ ها و  ایجاد زیرساخت‌ های لازم برای ارائه آموزش‌های لازم به این نیروها می باشیم، البته این اقدام هنوز در دست بررسی می باشد.

همین الان می توانید ثبت نام کنید