به گزارش سرویس اخبار دانشگاهی 3گام به نقل از ایسنا؛ ‌دکتر محمد حسین امید رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور اعلام نمود: در مقطع کارشناسی ارشد برای سال 96 و 97 برنامه دارند که به صورت محدود مجوز پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد به برخی از مراکز با کیفیت علمی کاربردی داده شود.

وی گفت: برنامه افزایش مقطع تحصیلات تکمیلی را طی سال جاری در مراکز علمی کاربردی نداریم و برای سال 96 و 97 برنامه داریم که به صورت محدود به برخی از مراکز باکیفیت علمی کاربردی، مجوز پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد داده شود که احتمالا یکی از مراکزی که موفق به گرفتن مقطع تحصیلات تکمیلی خواهد شد، جهاد دانشگاهی می باشد.

محمدحسین امید گفت: افزایش مقاطع تحصیلی در دانشگاه‌ های علمی کاربردی ازجمله جهاد دانشگاهی که از کیفیت عملکرد آن‌ها اطمینان داریم، محدودیتی در افزایش رشته و پذیرش دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی نخواهند داشت.

وی جهاددانشگاهی را یکی از با کیفیتترین مجموعه‌ها در میان مراکز علمی کاربردی برشمرد و همواره جهاددانشگاهی و هیات امنا آن تاکید بسیاری برای ارتقا این کیفیت این مراکز دارند و مسلما در دوره جدید این کیفیت بیشتر میگردد.

مهارت فقط در صنعت تعریف نمی‌ شود و دانشگاه علمی کاربردی در چهار حوزه صنعت، کشاورزی، خدمات، فرهنگ و هنر فعالیت می‌کند که در تمام این حوزه‌ها مهارت مطرح می باشد.

محمدحسین امید گفت: همه رشته‌ های ما می‌ توانند مهارتی باشند و یا غیرمهارتی اداره گردند ، مشکلی که هست اینست که علی‌رغم آن که بسیاری از رشته‌ ها در دانشگاه جامع علمی کاربردی طبق محتوا مهارتی تعریف شدند، ولی عملا در اجرا غیرمهارتی اداره می‌ گردند؛ درحالی‌ست که باید بیش از 70 درصد این رشته‌ها به‌صورت عملی، کارآموزی و کارگاهی ارائه شوند ولی به رشته‌های تئوری با اسامی متفاوت نسبت به اسامی رشته‌های دانشگاه‌های کلاسیک کشور تبدیل گردند.

همین الان می توانید ثبت نام کنید