به گزارش سرویس اخبار دانشگاهی 3گام به نقل از ایسنا؛ دکتر محمد علی سبحان‌اللهی رئیس دانشگاه خوارزمی بیان نمود: رشته پلاسماپزشکی برای اولین بار در کشور برای آغاز فعالیت در دانشگاه خوارزمی تصویب شد که این رشته برای دانشگاه یک برند محسوب می‌ گردد.

در جلسه شورای دانشگاه خوارزمی با اشاره به فعال شدن بخش بین‌الملل دانشگاه خوارزمی گفت: در راستای سیاست‌های وزارت علوم برای ارتباط بیشتر دانشگاه‌های کشور با دانشگاه‌های جهان، دانشگاه خوارزمی مسئول ارتباط با دانشگاه‌های کشور اتریش شده است.
فعال شدن هر چه بیشتر بخش بین‌الملل دانشگاه به طور جدی دنبال می‌ شود و  طبق این برگزاری دوره‌ های مشترک، تبادل دانشجو و انجام پروژه‌های مشترک با دانشگاه‌های خارجی نیز در دستور کار قرار می گیرد.
دکتر محمد علی سبحان‌اللهی گفت:  ارتباط دانشگاه خوارزمی با دستگاه‌های اجرایی بطوری بود که سال گذشته 18 تفاهم نامه و در شش ماهه ابتدای سال جاری نیز 11 تفاهم نامه با دستگاه‌های اجرایی امضا نمودیم.
وی افزود: کار گروه ارتباط با صنعت دانشگاه خوارزمی برای اجرایی کردن این تفاهم‌ نامه‌ها فعال شد و جهت فعالیت‌های دانشگاه خوارزمی باید به سمت جامعه و رفع نیازهای کشور کشیده خواهد شد.
سبحان‌اللهی با اشاره به جدیت دستگاه‌ های اجرایی برای عملی شدن این تفاهم‌ نامه‌ ها گفت: اجرای این تفاهم‌ نامه‌ ها از طریق دانشکده‌ها و اعضای هیات علمی انجام می شود.

دکتر محمد علی سبحان‌اللهی تاکید نمود: توسعه رشته‌ های میان رشته‌ای در دانشگاه ها لازم می باشد و توسعه این نوع از رشته‌ها یکی از نیازهای جامعه می باشد که وزارت علوم نیز از آن حمایت می‌کند. در همین راستا توسعه رشته‌های قدیمی باید کنار گذاشته شود و علاوه بر توسعه رشته‌ های میان رشته‌ ای، رشته‌ هایی که برای دانشگاه برند محسوب می‌ شود توسعه یابد.
رئیس دانشگاه خوارزمی افزود: در هفته جاری یک مرکز رشد در تهران، چند مرکز رشد در کرج و یک مرکز رشد نیز با همکاری پلیس مبارزه با مواد مخدر در دانشگاه آغاز بکار نمود.

با توجه به محدودیت بودجه‌ای که در دستگاه‌های اجرایی برای همکاری در پیشبرد پروژه‌ ها وجود دارد، این شرکت‌ ها به خوبی می‌توانند در نیل به این هدف به ما کمک کنند.

وی در پایان با بیان اینکه راه‌اندازی شرکت‌ های دانش‌ بنیان پر محتوا یکی از نیازهای دانشگاه خوارزمی می باشد افزود: اخیرا اولین شرکت دانش بنیان در دانشگاه خوارزمی مستقر گردید.

همین الان می توانید ثبت نام کنید