بهداشت دهان و دندان
امروز 7 شهریور کارنامه آزمون دستیاری دندانپزشکی انتشار یافت

به گزارش سرویس اخبار دانشگاهی 3 گام به نقل از مهر؛ دکتر محمدحسین پورکاظمی رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام نمود: کارنامه آزمون دستیاری دندانپزشکی  امروز 7 شهریورماه منتشر می گردد، داوطلبانی که حدنصاب را کسب نمودند تا ۱۰ شهریورماه می توانند رشته - محل خود را انتخاب نمایند.

با توجه به اعتراضاتی که از سوی داوطلبان آزمون دستیاری دندانپزشکی درباره سئوالات آزمون مطرح شده بود، وزیر بهداشت دستور بررسی سئوالات را به معاونت آموزشی وزارت بهداشت ارجاع داد و این کار در مرکز سنجش آموزش پزشکی انجام می گردد.

با حضور اساتید طراح سئوال، تمامی سئوالات دوباره بازبینی و بررسی شد و در نهایت خوشبختانه مشکلی در سئوالات وجود نداشت و تصمیم گرفته شد که نتایج اولیه آزمون به صورت کارنامه امروز منتشر گردد.

وی افزود: از یک هزار و ۶۵۵ نفر داوطلب دستیاری دندانپزشکی ۵۸۵ نفر حد نصاب نمره را کسب کرده اند. حدنصاب آزمون ۵۰ درصد نمره می باشد که این افراد در واقع مجاز به انتخاب رشته می باشند.

امروز کارنامه آزمون دستیاری دندانپزشکی از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر می گردد و داوطلبان می توانند در کارنامه خود ضرایب، رتبه ها و نمره ها را مشاهده نمایند. در هر کارنامه یک رتبه کل و یک رتبه در سهمیه برای داوطلب اعلام می گردد.

دکتر پور کاظمی گفت: ۳۷۶ نفر ظرفیت پذیرش نهایی در آزمون دستیاری دندانپزشکی است که از این تعداد ۱۴۱ نفر در سهمیه بومی و ۲۳۵ نفر در سهمیه آزاد پذیرفته خواهند شد.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی بیان نمود: داوطلبان باید دفترچه انتخاب رشته - محل را با دقت مطالعه نمایند و تا روز چهارشنبه ۱۰ شهریورماه فرصت دارند نسبت به انتخاب رشته اقدام نمایند.

همین الان می توانید ثبت نام کنید