ظرفیت پذیرش کارشناسی ارشد علوم تغذیه وزارت بهداشت
وزارت علوم برای پذیرش دانشجو در رشته‌های با گرایش روش جدیدی در پیش گرفت

به گزارش سرویس اخبار دانشگاهی 3گام به نقل از مهر؛ احمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر بیان نمود: وزارت علوم برای پذیرش دانشجوی کارشناسی در رشته های با گرایش روش جدیدی در پیش گرفت بطوریکه دانشجویان پس از دو سال از تحصیل می توانند گرایش انتخاب نمایند.

براساس برنامه جدید وزارت علوم که از مهرماه سال جاری در دانشگاه اجرا خواهد شد دانشجویان در ابتدای ورود به دانشگاه رشته کلی را انتخاب و پس از گذراندن دو سال از تحصیل خود می توانند گرایش مورد علاقه خود را در رشته ای که مشغول به تحصیل می باشند انتخاب نمایند.

احمد معتمدی گفت: براساس برنامه وزارت علوم از مهرماه امسال پذیرش دانشجویان در مقطع کارشناسی به صورت پذیرش براساس رشته می باشد. همچنین شورای عالی برنامه ریزی وزارت علوم ابلاغیه مبنی بر حذف گرایش های رشته های دانشگاهی ندارد.

انتخاب گرایش پس از دو سال تحصیل در یک رشته تحصیلی باعث می شود تا دانشجویان به صورت آگاهانه گرایش مورد علاقه خود را انتخاب نمایند چراکه آشنایی آنها با گرایش ها براین اساس بیشتر می شود.

معتمدی افزود: این روش یک اشکال دارد که باید این اشکال نیز برطرف گردد، بطوریکه ممکن است دانشجویان به حضور در برخی گرایش ها بیشتر علاقمند باشند لذا گرایش های دیگر متقاضی زیادی نداشته باشد که این امر موجب گردد دانشگاه اعلام نمایند برخی دانشجویان باید به گرایشی که کمتر متقاضی دارد وارد شوند که این رویه باید اصلاح گردد.

برای حل این مشکل ، باید گرایش ها بهتر گردند.