جلسه کنکور
توضیحات متن

به گزارش سرویس اخبار دانشگاهی 3گام به نقل از مهر؛ امروز از ساعت ۱۷ امروز شنبه ۲۳ مرداد داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در کنکور سراسری ۹۵ می تواند از طریق سایت سازمان سنجش انتخاب ۱۵۰ کدرشته خود را انجام دهند.

داوطلبین مجاز به انتخاب رشته در کنکور سراسری ۹۵ می تواند در روزهای ۲۳ تا ۲۸ مرداد تعداد ۱۵۰ کدرشته را از میان کدرشته های انتخابی در فرم انتخاب رشته ثبت نمایند.

همچنین دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (شماره ۲) به صورت چاپی از صبح امروز شنبه ۲۳ مرداد ۹۵ در باجه های روزنامه فروشی سراسر کشور توزیع گردید.

داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته‌ های تحصیلی شده اند در صورت تمایل به دریافت دفترچه شماره ۲، می‌توانند با مراجعه به باجه های روزنامه فروشی شهرستان محل اقامت خود و با پرداخت مبلغ  ۱۰ هزار ریال (هزار تومان) در مهلت معین به عنوان کارمزد توزیع دفترچه راهنمای انتخاب رشته، نسبت به دریافت آن اقدام نمایند.

دفترچه مذکور رایگان بوده و به جز هزینه‌ای که برای کارمزد توزیع، تعیین شده هزینه‌ای دیگری نباید پرداخت شود.

داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی که مجاز به انتخاب رشته گردیدند، باید دفترچه راهنمای انتخاب رشته گروه آزمایشی ذیربط را دریافت نمایند.

داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی که بر حسب مورد مجاز به انتخاب رشته از گروه آزمایشی هنر و یا زبانهای خارجی و یا هم گروه هنر و هم زبانهای خارجی می باشند، علاوه بر دفترچه راهنمای انتخاب رشته گروه آزمایشی اصلی یعنی علوم ریاضی و فنی و یا علوم تجربی و یا علوم انسانی، باید دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی گروه‌های آزمایشی هنر و زبانهای خارجی را نیز  دریافت نمایند.

داوطلبانی که منحصراً در گروه‌های آزمایشی هنر و یا در گروه آزمایشی زبانهای خارجی و یا در گروههای آزمایشی هنر و زبانهای خارجی مجاز به انتخاب رشته شده‌اند، باید منحصراً دفترچه راهنمای انتخاب رشته های تحصیلی گروههای هنر و زبانهای خارجی را دریافت نمایند.

بعدازاینکه کدرشته‌های انتخابی خود را ابتدا در فرم پیش‌نویس مندرج در دفترچه راهنمای انتخاب رشته درج و پس از اطمینان از صحت کدرشته محل‌های انتخابی به مدت ۶ روز (از روز شنبه ۲۳ مرداد تا ۲۸ مرداد) براساس دستورالعمل نحوه انتخاب رشته اینترنتی ثبت نمایند.

هر داوطلب باید با وارد کردن شماره پرونده، نام کاربری، رمز ورود و شماره شناسنامه یا شماره پرونده، کدرهگیری و شماره شناسنامه، کدرشته محل های تحصیلی مورد علاقه خود را از رشته های تحصیلی گروه آزمایشی مجاز یا گروههای آزمایشی مجاز در دوره های مختلف روزانه، شبانه، نیمه حضوری، مجازی و پردیس خودگردان دانشگاهها، موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی، دانشگاه پیام نور ثبت کرده و نسبت به تکمیل فرم مذکور در مدت زمانی که در نظر گرفته شده است اقدام نماید.

پس از تائید نهایی کدرشته های انتخابی توسط داوطلب، شماره ۱۵ رقمی توسط سیستم به عنوان رسید انتخاب رشته در اختیار داوطلب قرارمی دهد. رسید پس از انجام کامل مراحل و ارسال اطلاعات در یک صفحه مجزا ارائه می‌ گردد.

هر داوطلبان فقط یک بار اجازه انتخاب رشته دارد و پس از انتخاب رشته و دریافت رسید ۱۵ رقمی نیز داوطلبان می‌توانند فرم انتخاب رشته خود را تصحیح و یا ویرایش نماید.

پس از دریافت رسید داوطلبان از بخش مشاهده اطلاعات حتماً از فهرست کدرشته های انتخابی خود در فرم انتخاب رشته اینترنتی که بالای آن رسید ۱۵ رقمی و شماره پرینت درج گردیده یک نسخه پرینت تهیه و آن را تا زمان اعلام نتایج نهایی نزد خود نگهداری نمایند.

همین الان می توانید ثبت نام کنید