انتخاب رشته ریاضی
مقطع ارشد "مهندسی انرژی‌های تجدیدپذیر" در دانشگاه چمران راه اندازی می شود

به گزارش سرویس اخبار دانشگاهی 3گام به نقل از ایسنا؛ دکتر عبدالله پارسا معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز اعلام نمود: شورای گسترش آموزش عالی با ایجاد رشته‌ی "مهندسی انرژی‌های تجدیدپذیر" در مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه موافقت نمود.

پذیرش در رشته انرژی‌ های تجدیدپذیر که از رشته‌ های جدید کشور می باشد از سال آینده در دانشکده مهندسی دانشگاه آغاز می‌ گردد ولی در صورت بررسی و مناسب‌ بودن شرایط و وجود آمادگی لازم ممکن است در زمان اعلام ظرفیت تکمیلی دانشگاه‌ها پذیرش گردد.

هم اکنون گروه مکانیک متولی این رشته می باشد ولی بجهت بین‌ رشته‌ای بودن این رشته، گروه‌های مختلف در آن همکاری می نمایند. در آینده دانشکده علوم و فنون نوین دانشگاه شهید چمران را راه‌اندازی می نماییم که به‌دلیل ضوابط آموزشی، ساختاری و ... به زمان نیاز مندیم.

دکتر پارسا بیان نمود: امسال مجوز رشته دکتری بیوتکنولوژی میکروبی اخذ گردید که احتمالاً از سال آینده دانشجو می‌پذیرد؛ امسال در رشته‌های جدید حقوق قضا و حقوق عمومی در مقطع کارشناسی ارشد با ظرفیت هشت نفر و در رشته برنامه‌ریزی درسی در همین مقطع با ظرفیت 6 نفر نیز دانشجو پذیرش می شود.