جلسه کنکور
اعلام جزئیات آزمون کاردانی به کارشناسی سال95

به گزارش سرویس اخبار دانشگاهی 3گام به نقل از مهر؛ حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام نمود: آزمون دوره کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۹۵ در تاریخ 22 مرداد برگزار می گردد که تعداد ۱۰۲ هزار و ۸۱۸ داوطلب ثبت نام نمودند، از این تعداد ۴۱ هزار و ۵۳۸ نفر زن و ۶۱ هزار و ۲۸۰ نفر مرد می باشند.

از میزان ثبت نام کننده در آزمون دوره کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۹۵ تعداد ۱۳ هزار و ۲۳۷ نفر در رشته های بدون آزمون داوطلب گردیدند و تعداد ۸۹ هزار و ۵۸۱ نفر نیز در رشته های با آزمون شرکت می نمایند.

برگه راهنمای برای کلیه داوطلبان ( اعم از متقاضیان رشته های با آزمون و رشته های بدون آزمون ) و کارت شرکت در آزمون منحصرا برای متقاضیان شرکت در رشته های با آزمون از روز سه شنبه ۱۹ مرداد ماه ۹۵ برای مشاهده و پرینت بر روی سایت سازمان سنجش قرار داده می شود.

آزمون دوره های کاردانی به کارشناسی برای رشته های با آزمون در صبح روز جمعه ۲۲ مرداد در ۷۳ شهرستان برگزار خواهد شد.

اطلاعیه سازمان سنجش برای تاریخ و نحوه دریافت و نحوه رفع نقص کارت ورود به جلسه آزمون، از روز یکشنبه ۱۰ مرداد در سایت سازمان سنجش و در روز دوشنبه ۱۱ مرداد در نشریه پیک سنجش منتشر می گردد.

دکتر حسین توکلی درباره میزان ظرفیت پذیرش در دوره کاردانی به کارشناسی بیان نمود: ۲۳۶ هزار و ۷۵۱ نفر در این دوره ها پذیرفته می شوند که از این میزان تعداد ۶۷ هزار و ۵۱۵ نفر در رشته های بدون آزمون و تعداد ۱۶۹ هزار و ۲۳۶ نفر در رشته های با آزمون پذیرفته خواهند شد.