جلسه کنکور
مجوز پذیرش سال 95 برای همه رشته های دانشگاه آزاد

به گزارش سرویس اخبار دانشگاهی 3گام به نقل از مهر؛ مجتبی علوی فاضل سخنگوی دانشگاه آزاد بیان نمود: همه ی رشته دانشگاه های مندرج در دفترچه پذیرش برای سال ۹۵ دارای مجوز پذیرش می باشند، همه کد رشته محل های با آزمون و بدون آزمون در مقاطع کاردانی تا دکترای حرفه ای دارای مجوز می باشند.

اولین مرحله از ممیزی رشته های دانشگاه آزاد در آبان ماه سال گذشته انجام گرفت و در این مرحله از ممیزی ها نیازها و کمبود کد رشته محل ها تعیین و شناسایی شدند و فراخوان جذب هیئت علمی این دانشگاه در راستای این ممیزی ها انجام شد.

همچنین مرحله دوم ممیزی رشته های این دانشگاه نیز آغاز گردیده و امیدواریم به زودی و تا شهریورماه نتایج آن اعلام گردد.

هر واحد این دانشگاه که استانداردهای مربوط به ارتقا سطح کیفی را اعمال نکرده باشند با آنها برخورد خواهد شد و حتی ممکن است ظرفیت کدرشته محل های برخی از این واحدها نیز صفر گردد.

علوی فاضل افزود: بر طبق ممیزی های این دانشگاه، ظرفیت برخی از کدرشته محل ها در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا کاهش می یابد.زیرا نمی خواهیم کیفیت فدای کمیت گردد.

وی بیان نمود: ملاک و معیار این دانشگاه اجرای قانون می باشد و قانوناً رشته های این دانشگاه و حتی رشته های دیگر دانشگاه های کشور طبق ضوابط دفاتر شورای گسترش وزارتخانه های علوم و بهداشت تصویب می گردد ولی براساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی، اگر این دو وزارتخانه برای تصویب رشته های دانشگاه ها زمان زیادی را صرف نمایند و رسیدگی انجام نشود، کمیته سه نفره متشکل از نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت علوم یا بهداشت و نماینده دانشگاه آزاد می تواند رشته ها را مصوب نماید.

براساس جلسه کمیته سه نفره، مصوبات این کمیته به وزیر علوم ابلاغ گردید و طی جلسه ای که دانشگاه آزاد با وزارت علوم داشته است، در مصوبه ای اعلام شده است تمام پذیرش های این دانشگاه در سالهای گذشته دارای مجوز می باشند.

براساس آخرین جلسه دانشگاه آزاد با وزارت علوم در مصوبه ای اعلام گردید که مدارک فارغ التحصیلان این دانشگاه معتبر می باشد و طبق این قانون باید فرم جدید مدارک فارغ التحصیلان این دانشگاه تدوین گردد و در این فرم به قانون مجلس شورای اسلامی مبنی بر تصویب برخی از کدرشته محل های این دانشگاه توسط کمیته سه نفره اشاره می شود.

وی گفت: بیش از ۹۰ درصد مرحله دوم ممیزی رشته های این دانشگاه پایان یافته و به زودی نتایج نهایی این ممیزی اعلام می شود.

همین الان می توانید ثبت نام کنید