تغییر زمان آزمون کارشناسی ارشد
اشکالات کارنامه های کنکور ارشد پزشکی رفع شد

به گزارش سرویس اخبار دانشگاهی 3گام به نقل از مهر؛ محمدحسین پورکاظمی رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی بیان نمود: اصلاحات لازم برای کلید آزمون و سئوالات دو رشته علوم آزمایشگاهی و پرستاری در آزمون کارشناسی ارشد ۹۵ پزشکی صورت گرفت.

از مجموع ۷۶ رشته و ۵۴ مجموعه آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۵ گروه پزشکی، تنها در دو مجموعه رشته علوم آزمایشگاهی و پرستاری مشکل داشتند که در حال رسیدگی به آن می باشیم.

در رشته پرستاری ضرایب دو درس جابجا گردیده بود،  که روز پنجشنبه ۱۰ تیرماه، تصحیح  و برطبق آن، کارنامه جدید هم برای داوطلبان آن رشته منتشر گرید.

در مجموعه رشته علوم آزمایشگاهی هم که در گروه ب این مجموعه رشته سئوال ها اشتباه بود، تصحیح صورت گرفت و در گروه الف علوم آزمایشگاهی نیز ۵۰ درصد مشکلی نداشتند و ۵۰ درصد دیگری هم که مشکل داشتند، با توجه به تصحیح صورت گرفته به مشکل شان رسیدگی شد.

در واقع از ۵۶ مجموعه رشته در آزمون کارشناسی ارشد ۹۵ پزشکی ۵۴ مجموعه رشته مشکلی نداشتند.

محمد حسین پور کاظمی به مشکل انتشار کارنامه های غیرواقعی در فضای مجازی اشاره نمود و افزود: یک بخش از اعتراض داوطلبان به دروس و سئوالات بوده اما بخش دیگری از اعتراض ها به انتشار کارنامه هایی تقلبی در فضای مجازی بر می گردد که موجب تنش در میان داوطلبان گردید.

در چند روز اخیر در فضای مجازی تصاویر از کارنامه های ساختگی منتشر شده است که نمره ها و رتبه های موجود در آنها با نمره و رتبه واقعی داوطلبان متفاوت است و همین موجب شده که داوطلبان به دلیل مقایسه رتبه های خود با آن دچار سردگمی شوند و موجب اعتراض آنها به وزارت بهداشت نیز شده است.

به عنوان نمونه داوطلبی تنها به دلیل همین مقایسه در این هوای گرم از اهواز برای اعتراض آمده است. نمره این داوطلب ۵۰ و رتبه اش ۲۵۶ شده در حالی که در کانال های مختلف مجازی نوشته اند فردی با نمره ۴۳ باید رتبه اش ۱۲۶ شود که همین مسئله موجب اعتراض این داوطلب شده است.

این موضوع بسیار قابل توجه و پیگیری می باشد که چه کسانی و با چه منظوری این تنش را در میان داوطلبان ایجاد نمودند و کارنامه های ساختگی را منتشر نمودند و موجب ناراحتی داوطلبان شدند، ما نیز در وزارت بهداشت در حال پیگیری می باشیم.

همین الان می توانید ثبت نام کنید