به گزارش سرویس اخبار دانشگاهی 3گام به نقل از مهر؛ دوره آموزشی کوتاه مدت تئوری و عملی طب سنتی به زبان انگلیسی برای نخستین گروه اتریشی در محل سلامتکده احمدیه دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار گردید.

دکتر امیرهومن کاظمی معاون بین الملل دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران اعلام نمود:دوره آموزشی طب سنتی به زبان انگلیسی از ۱۱ خرداد آغاز گردید و این دوره در قالب همکاری‌ های آموزشی طب سنتی بین ایران و اروپا می باشد.

سال گذشته در جریان سفر رئیس جمهوری کشور اتریش به ایران، تفاهم نامه ای در راستای آموزش طب سنتی بین دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران و کالج طب اروپایی اتریش با هدف معرفی طب سنتی ایرانی در اروپا منعقد شد با این رویکرد که بتوانیم دانشجویان اروپایی را برای آموزش طب سنتی در قالب دوره های نظری و بالینی جذب کشور نماییم.

وی گفت:‌ دومین هدف از انعقاد تفاهم نامه، اعزام اساتید ایرانی به کشور اتریش برای آموزش طب سنتی می باشد. در همین زمینه در بهمن ماه سال گذشته چندین کارگاه طب سنتی در اتریش برگزار کردیم که با استقبال پزشکان ایرانی ساکن اتریش و پزشکان اروپایی مواجه گردید.

این افراد در واقع خود از اساتید کالج طب سنتی کشور اتریش می باشند و در دوره کوتاه مدت یک هفته ای در دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران برخی از روش های طب سنتی را آموزش خواهند دید و با امکانات و توانمندی های علمی کشور آشنا می شوند تا در آینده دانشجویان خود را برای ادامه تحصیل در این زمینه به کشور راهنمایی نمایند.

مباحثی از مبانی طب ایرانی، گیاهان دارویی، طب تلفیقی برای سرطان و بیماری های مغز و اعصاب، ماساژ، طب سوزنی و فشاری،‌ سبک زندگی و حجامت به دانشجویان اتریشی در این دوره کوتاه مدت ارائه خواهد شد که هدف آن آشنایی بیشتر این پزشکان با توانمندی های علمی ماست تا در آینده نزدیک دانشجویان خود را برای طی کردن دوره های بالینی معرفی کنند.

دکتر امیر هومن کاظمی افزود: این دوره با حمایت معاونت بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران و دفتر طب سنتی وزارت بهداشت برگزار می گردد و امیدواریم زمینه ای برای جهانی سازی طب ایرانی و جذب دانشجویان بیشتر خارجی در آینده نزدیک باشد.

در برخی کشورهای اروپایی همچنان کتب ابن سینا و مبانی طب ایرانی مورد استفاده قرار می گیرد که به آن طب اروپایی می گویند.

همین الان می توانید ثبت نام کنید