بهداشت دهان و دندان
تغییر شرط فارغ‌التحصیلی دانشجویان پزشکی عمومی

به گزارش سرویس اخبار دانشگاهی 3گام به نقل از ایسنا؛ دکتر طاهره چنگیز دبیر شورای آموزش پزشکی عمومی وزارت بهداشت بیان نمود: شرط فارغ التحصیلی دانشجویان پزشکی عمومی تغییر می یابد، طبق برنامه ریزی های انجام شده در وزارت بهداشت، دانشجویانی که در آزمون پیش کارورزی اسفند ماه امسال قبول شده و وارد دوره اینترنی می شوند، باید در آزمون "مهارت عملی" به عنوان یکی از شروط فارغ التحصیلی شرکت نمایند.

برنامه وزارت بهداشت برای برگزاری "آزمون پیش کارورزی" مهارت عملی به عنوان یکی از شروط فارغ التحصیلی پزشکان عمومی می باشد، برای اصلاح آزمون های دوره های پزشکی عمومی در وزارت بهداشت چند اقدام صورت گرفته که یکی از این کارها برگزاری آزمون صلاحیت بالینی یا آزمون مهارتی عملی پایان دوره می باشد.

اولین دوره این آزمون دی ماه سال گذشته به صورت کشوری برگزار گردید و دومین نوبت آن نیز 23 اردیبهشت ماه جاری برگزار خواهد شد طبق برنامه ریزی انجام شده، این آزمون هر سال سه ماه یک‌بار تکرار می گردد.

وی در خصوص جزئیات برنامه آزمون مهارت عملی پایان دوره به عنوان یکی از شروط فارغ التحصیلی پزشکان عمومی بیان نمود: اگر شورای عالی برنامه ریزی تایید کند، این آزمون به عنوان یکی از شرایط فارغ التحصیلی دانشجویان پزشکی عمومی لحاظ می شود. هم اکنون منتظریم ابتدا دانشگاهها آمادگی برگزاری آزمون را فراهم کنند بعد به مرحله تصویب برسانیم.

 مرکز برگزاری آزمون مهارت عملی دوره های پزشکی عمومی تا پایان سال جاری در تمامی دانشکده های پزشکی دانشگاه‌های علوم پزشکی راه اندازی می شود. هم اکنون از بین 42 دانشکده دولتی 30 دانشکده موفق به راه اندازی این مرکز گردیدند.

برنامه وزارت بهداشت این است که دانشجویانی که در آزمون پیش کارورزی اسفند ماه امسال قبول و وارد دوره اینترنی می شوند دوره کارآموزی این دانشجویان حدود یک سال و نیم طول خواهد کشید مشمول آزمون مهارت عملی به عنوان یکی از شروط فارغ التحصیلی می شوند.

همین الان می توانید ثبت نام کنید