به گزارش سرویس اخبار دانشگاهی 3گام به نقل از ایسنا ؛ ​دکتر عباس هلالی‌زاده معاون آموزشی و تحصیلات‌ تکمیلی دانشگاه صنعت نفت بیان نمود: اواخر خردادماه ثبت‌نام برای پذیرش بدون آزمون ارشد در دانشگاه صنعت نفت آغاز و جزئیات پذیرش بدون آزمون دوره‌های کارشناسی‌ارشد این دانشگاه در سال تحصیلی جدید منتشر گردید.

براساس آیین‌ نامه استعدادهای درخشان متقاضی باید جزو 10 درصد برتر دانشجویان هم‌ رشته و هم‌ ورودی خود باشد؛ در صورت ارائه درخواست‌ بیش از ظرفیت متقاضیان با یکدیگر مقایسه و دانشجویان برتر جذب می‌ شوند.

همچنین در خصوص ظرفیت پذیرش‌ این دوره ها بیان کرد: طبق آیین‌نامه به ازای هر 10 دانشجوی کارشناسی‌ارشد با آزمون، می‌توانیم یک دانشجوی استعداد درخشان پذیرش نماییم که ظرفیت دوره‌های کارشناسی‌ارشد بدون آزمون در دانشکده اهواز در رشته‌های مهندسی نفت، مهندسی مکانیک و مهندسی فرآوری و انتقال گاز بدون تغییر نسبت به سال گذشته به‌ترتیب چهار، یک و 2 نفر می باشد.

هلالی زاده گفت: متقاضی باید یک گواهی از دانشگاه محل تحصیل خود در دوره کارشناسی داشته باشد که نشان دهد وی جزو 10 درصد برتر ورودی خود می باشد، در کارنامه کارشناسی دانشجو، درصورتی که کار پژوهشی نیز داشته، بهتر است این موضوع را قید نمایند.

زمانی که سازمان سنجش نتایج کنکور کارشناسی‌ارشد را اعلام نماید، به دانشگاه‌ها برنامه‌ای ابلاغ می‌ گردد که طبق آن داوطلبان پذیرش بدون آزمون می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی هر دانشگاه نسبت به ثبت‌نام اقدام نمایند؛ دانشجویان تا اواخر خردادماه برای ثبت‌نام فرصت دارند و نتایج پذیرش معمولاً نیمه دوم مردادماه اعلام می گردد.

همچنین افزود: این طرح مناسب آن‌دسته از افرادی است که در دوران لیسانس از وضعیت تحصیلی مناسبی برخوردار بودند و دانشگاه‌ها هم از طریق این روند دانشجویانی را پذیرش می‌ نمایند که از نظر علمی قوی و درس‌خوان می باشند.