آزمون
اعلام نتایج نخستین مرحله المپیاد دانش‌آموزی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی

به گزارش سرویس اخبار دانشگاهی 3گام به نقل از ایلنا؛ نخستین المپیاد دانش آموزی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی به همت ستاد توسعه فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و با همکاری وزارت آموزش و پرورش برگزار و پس از بررسی‌های لازم اعلام نتایج گردید.

در مرحله اول برگزاری آزمون از میان حدود سه هزار و 700 متقاضی، 398 نفر برگزیده شدند که این تعداد از میان متقاضیان استان‌های تهران، سمنان، مازندران، مرکزی، لرستان، کردستان، کهگیلویه و بویر احمد، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی بودند.

برگزیدگانی از استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، کرمانشاه، کرمان، ایلام، هرمزگان، گیلان، گلستان، قم، قزوین، اصفهان، چهار محال بختیاری، بوشهر، آذربایجان غربی، اردبیل،‌البرز، زنجان، یزد، خوزستان و دو نفر از مدارس خارج از کشور نیز در مرحله اول آزمون این المپیاد حضور داشتند.

در نخستین مرحله المپیاد دانش آموزی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی حدود سه هزار و 700 متقاضی ثبت نام کردند و در این آزمون حضور داشتند؛ این المپیاد در تهران و همه استان‌های کشور و ایرانیان خارج از کشور به صورت همزمان برگزار شده و در نهایت پس از بررسی‌های لازم، نتایج آن اعلام شد.

پس از اعلام نتایج، آزمون مرحله دوم با حضور 398 نفر از برگزیدگان مرحله اول برگزار شده و در نهایت در نخستین جشنواره ملی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی از 40 نفر برگزیده مرحله دوم آزمون این المپیاد، تقدیر به عمل می‌آید.

مرحله دوم آزمون دهه دوم اردیبشهت ماه سال جاری برگزار و در پایان اردیبهشت ماه نیز اسامی برگزیدگان اعلام می‌ گردد.

برگزاری نخستین المپیاد دانش‌آموزی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی اهداف وبرنامه‌ریزی‌های مختلف و گسترده‌ای داشت که از جمله می‌توان به آشنایی نیروهای دانش بالقوه کشور با زمینه‌های سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی به عنوان مرزدانش، فراهم آوردن امکانات و تسهیلات لازم و ترغیب و تشویق محققان، اساتید، دانشجویان و دانش آموزان اشاره کرد.

یکی دیگر از اهداف اصلی برگزاری این المپیاد، ترویج و فرهنگسازی اقتصاد دانش‌بنیان در میان دانش‌آموزان و حمایت از ایده‌ها، خلاقیت‌ها و نوآوری‌های آن‌ها است.

همین الان می توانید ثبت نام کنید