به گزارش سرویس اخبار دانشگاهی 3گام به نقل از مهر؛ دکتر حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور بیان نمود: تعداد ۱۵۸ هزار و ۲۵۳ داوطلب که در آزمون دکتری نیمه متمرکز سال ۹۵ ثبت نام کردند تعداد ۱۲۷ هزار و ۷۲۴ نفر در جلسه آزمون حاضر بودند که از این تعداد تاکنون ۱۱۴ هزار و ۷۱۱ داوطلب نسبت به دریافت کارنامه خود اقدام نمودند.

در واقع ۹۰ درصد داوطلبان شرکت کننده در آزمون کارنامه خود را دریافت نمودند که توصیه می گردد سایر شرکت کنندگان نیز هرچه زودتر کارنامه خود را از سایت سازمان سنجش دریافت نمایند.

داوطلبانی که نمره کل تراز نهایی مثبت کسب نمودند براساس ضوابط مندرج در مرحله  انتخاب کد رشته محل شرکت نمایند. تاکنون ۶ هزار و ۵۳۶ داوطلب نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته اقدام نمودند.

دکتر توکلی افزود: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته تا شنبه ۲۱ فروردین ۹۵ فرصت دارند برای انتخاب رشته محل به سایت سازمان سنجش و حداکثر ۵۰ کد رشته محل را از میان کدرشته های امتحانی مربوط انتخاب نمایند.

طبق انتخاب رشته به عمل آمده، دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی پذیرنده دانشجو، نسبت به اعلام حد نصاب هر کد رشته محل و سایر شرایط و ضوابط پذیرش دانشجو برای ارزیابی تخصصی (مرحله دوم آزمون) از طریق سایت خود در پایان هفته اول اردیبهشت ماه ۹۵ اقدام نمایند.

داوطلبان دارای حدنصاب مطابق با اطلاعیه دانشگاه ها و موسسات پذیرنده که بر روی دانشگاه ها و موسسات ذیربط قرار می گیرد، لازم بر اساس برنامه زمانی اعلام شده نسبت به ارائه مدارک و ثبت نام برای سایر مراحل اقدام نمایند.

دکتر توکلی تاکید نمود: عدم مراجعه و اقدام مطابق با اطلاعیه دانشگاه ها و موسسات پذیرنده به منزله انصراف از پذیرش در آن دانشگاه و یا موسسه است و و امکان آزمون کتبی و مصاحبه مجدد وجود ندارد.