شورای عالی آموزش و پرورش
تدوین نقشه راه تحول جامع رشته مدیریت توسط کارگروه رشته مدیریت شورای تحول و ارتقای علوم انسانی

به گزارش سرویس اخبار دانشگاهی 3گام به نقل از مهر؛ لطف الله فروزنده دهکردی رئیس کارگروه رشته مدیریت شورای تحول و ارتقای علوم انسانی اعلام نمود: تدوین نقشه راه تحول جامع رشته مدیریت انجام شده و این نقشه با استفاده از نظرات ۷۰ صاحب‌نظر تدوین گردید.

با تشکیل چهار کارگروه برای بررسی سرفصل‌های دوره دکتری مدیریت ؛ یک کارگروه دروس مشترک را با رویکرد اسلامی مورد بررسی می نمایند و سه کارگروه دیگر هر کدام مسئولیت بازبینی و اصلاح سرفصل‌های یک گرایش تخصصی مدیریت بر طبق مؤلفه‌های مدنظر در شورای تحول را بر عهده دارند.

نقشه راه تحول جامع رشته مدیریت 

رئیس کارگروه رشته مدیریت شورایتحول و ارتقای علوم انسانی افزود: فعالیت‌های صورت گرفته در پژوهشکده مدیریت که از چهار سال پیش و طی تفاهم‌نامه‌ای میان شورای تحول و دانشگاه قم تأسیس گردیده و فعالیت خود را آغاز نموده، دوستان و همکاران حوزوی و دانشگاهی در این مجموعه و طی سه سال گذشته به تدوین نقشه راه تحول جامع رشته مدیریت مشغول بودند.

نقشه راه اکنون و با استفاده از نظرات و مطالب و مباحث ۷۰ نفر از صاحب‌نظران آماده و در سال جاری در جلسات کارشناسی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

وی گفت: اگر ما به یک نقشه راه مشترک میان حوزه و دانشگاه برای تغییر در رشته مدیریت و به روز کردن آن برسیم اقدام بسیار مهمی می باشد که به نظر من می‌تواند برای سایر رشته‌ها نیز الگو باشد.

عقد قرارداد برای تألیف ۱۵ کتاب

میان کارگروه مدیریت، معاونت تألیف کتاب شورای تحول و سازمان سمت هماهنگی‌های صورت گرفته است  و  تاکنون قراردادهایی را برای تألیف ۱۵ کتاب بسته شده و به طور جدی این جریان را دنبال می‌شود تا با نوشته شدن کتاب‌ها و منابع درسی جدید و همراه شدن آنها با برنامه درسی تدوین شده، زمینه برای تحول در دانش مدیریت و اسلامی‌سازی آن هر چه زودتر فراهم گردد.  

وی از به سرانجام رساندن بازنگری در مقطع دکتری مدیریت و تدوین و تأیید نهایی نقشه راه تحول جامع رشته مدیریت به عنوان برنامه‌های سال ۹۵ کارگروه مدیریت یاد کرد و بیان نمود: علاوه بر این ما در سال جاری نشست‌هایی را با اساتید مدیریت در سراسر کشور برگزار می کنیم تا تغییر سرفصل‌های انجام شده را به نحو مطلوب‌تری دنبال نماییم.

همین الان می توانید ثبت نام کنید