بورسیبه دکتری
امروز آغاز انتخاب رشته دکتری

به گزارش سرویس اخبار دانشگاهی 3گام به نقل از ایسنا؛ دکتر حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور بیان نمود: فرآیند انتخاب رشته در آزمون دوره دکتری نیمه متمرکز سال 95 از امروز سه‌شنبه 17 فروردین ماه آغاز می شود.

کارنامه داوطلبان شرکت کننده در آزمون دکتری از دیروز 16 فروردین روی سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org قرار گرفته ،  همه داوطلبانی که در آزمون دوره دکتری شرکت کرده‌اند می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش و وارد کردن اطلاعات ثبت‌نامی کارنامه خود را دریافت نمایند.

 تا ساعت 8 صبح  95 هزار و 209 داوطلب کارنامه دریافت نمودند،  همچنین یاد آور شد تعداد 127 هزار و 724 داوطلب در جلسه آزمون حضور داشتند.

طبق ضوابط داوطلبانی مجاز به انتخاب رشته می باشند که دارای نمره کل تراز نهایی 1+ و بالاتر باشند. داوطلبان مجاز به انتخاب رشته ضرورت دارد که از امروز لغایت شنبه 21 فروردین ماه نسبت به انتخاب حداکثر 50 رشته محل از کد رشته محل‌های انتخابی خود اقدام کنند.

همچنین وی افزود: به داوطلبان توصیه می‌شود قبل از آغاز فرآیند انتخاب رشته نسبت به مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته تحصیلی (دفترچه شماره 2) که از امروز روی سایت سازمان قرار می‌گیرد اقدام کنند.

داوطلبانی که انتخاب رشته انجام می‌ دهند ضروریست برای اطلاع از حد نصاب کد رشته محل‌های مورد درخواست و سایر شرایط و ضوابط پذیرش دانشجو برای ارزیابی تخصصی (مرحله دوم آزمون) به اطلاعیه‌ای که اواخر دهه اول اردیبهشت ماه روی سایت سازمان سنجش و همچنین پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی پذیرنده قرار می‌گیرد، مراجعه کنند.

دکتر توکلی با تاکید بر این که عدم مراجعه و اقدام مطابق اطلاعیه‌های مذکور به منزله انصراف از پذیرش می باشد، بیان نمود: داوطلبانی که به اطلاعیه‌های مذکور مراجعه و نسبت به انجام مفاد آن اقدام نمایند امکان شرکت در آزمون کتبی و مصاحبه مجدد در هیچ یک از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی را ندارند. به عبارتی دیگر شرط شرکت در مراحل ارزیابی تخصصی انجام و انتخاب کد رشته محل توسط داوطلب در فرم انتخاب رشته اینترنتی و کسب حد نصاب کد رشته محل مورد تقاضای داوطلب می باشد.

داوطلبی که حد نصاب کد رشته محلی را کسب نموده ولی در زمان مقرر اقدام به انتخاب رشته نکرده باشد، امکان شرکت در مراحل ارزیابی تخصصی برای وی میسر نمی باشد.

همین الان می توانید ثبت نام کنید