به گزارش سرویس اخبار دانشگاهی 3گام به نقل از مهر؛ کتب مرجع دندانپزشکی به شکل بومی از سوی استادان ایرانی در حوزه دندانپزشکی در قالب بسته آینده نگاری و مرجعیت علمی در آموزش پزشکی تدوین گردید.

گام چهارم طرح تحول سلامت مختص به تحول در آموزش پزشکی می باشد. در این تحول ۱۲ بسته به دانشگاه های علوم پزشکی به عنوان ماموریت های کاری آنها سپرده شده است و مناطق آمایشی هر کدام به اجرای بخشی از این بسته ها می پردازند.

در بسته آینده‌ نگاری و مرجعیت علمی در آموزش پزشکی خروجی مورد انتظار می رود که نقشه راه تحول ۲۰ ساله آموزش علوم پزشکی در راستای کسب مرجعیت علمی ترسیم گردد.

اقدامات اثربخش در این بسته توجه به دانش بومی و ایجاد زمینه برای تحقق مرجعیت علمی تدوین کتب مرجع ملی در علوم پزشکی می باشد.

در این راستا کتب مرجع ملی دندانپزشکی با همکاری اعضای بوردهای تخصصی دندانپزشکی و اساتید دانشگاهها به عنوان اولین قدم در این خصوص تدوین شده و در اختیار دانشجویان در رده های مختلف تحصیلی قرار گرفته است.

تاکنون ۱۴ جلد از این کتب تدوین گردیده که ۶ جلد آن چاپ و توزیع گردید.

مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش علوم پزشکی در راستای این آینده نگاری تاسیس گردید.

همچنین جشنواره شهید مطهری در راستای این بسته در اردیبهشت ماه ۹۵ حول برنامه تحول و نوآور در آموزش علوم پزشکی برگزار می شود.

این جشنواره به منظور تشویق اعضای هیات علمی دانشگاهها برای رصد الگوهای نوین و نوآورانه آموزش علوم پزشکی و تجربیات آن برگزار می گردد.

همین الان می توانید ثبت نام کنید