بهداشت دهان و دندان
تاکید دکتر لاریجانی بر جهش  آموزش علوم پایه پزشکی

به گزارش سرویس اخبار دانشگاهی 3گام به نقل از ایسنا؛ دکتر باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت در دومین نشست شورای آموزش علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی در سال 94 که در روز یکشنبه 9 اسفند ماه برگزار شد به این شورا ماموریت محول کرد.

دکتر باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت با حضور در نشست شورای آموزش علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی ماموریت‌های این شورا در راستای برنامه‌های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی را تبیین نمود.

دکتر لاریجانی برنامه‌های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی را نقشه راه روشنی برای توسعه آموزش علوم پزشکی در حوزه‌های مختلف قلمداد کرد و افزود: این برنامه‌ها خط مشی‌های کلی تحول در آموزش علوم پزشکی کشور را تبیین می‌کنند و لازم است باتوجه به شرایط خاص علوم پایه پزشکی و ظرفیت‌های موجود در این حوزه ترجمان برنامه‌های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی تدوین شود.

وی ترجمان برنامه‌های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی در علوم پایه پزشکی را از ماموریت‌های مهم شورای آموزش علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی برشمرد و اظهار داشت: لازم است کارگروه‌های تخصصی که در این شورا تشکیل می‌شود با بررسی دقیق شرایط و نگاهی آینده نگارانه سند تحول و نوآوری در آموزش علوم پایه پزشکی را تدوین نمایند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت توسعه علوم پایه پزشکی را از دیگر ماموریت‌های شورای آموزش علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی ذکر کرد و گفت:‌ توسعه رشته مقاطع در حوزه علوم پایه پزشکی باید به صورت هدفمند و باتوجه به نیازهای آینده نظام سلامت کشور صورت گیرد.

معاون آموزشی وزرات بهداشت افزود: تحول در آموزش علوم پزشکی مستلزم توجه همزمان به آموزش علوم پایه و بالینی است و لازم است نقشه راه روشنی برای پیوند علوم پایه و بالینی در آموزش علوم پزشکی کشور توسط شورای آموزش علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی ترسیم شود.

وی از اهمیت توسعه شرکت‌های دانش بنیان در علوم پزشکی و علوم پایه سخن گفت و اذعان داشت حوزه معاونت آموزشی وزارت بهداشت در راستای دستیابی به اهداف برنامه‌های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی از این شرکت‌ها حمایت خواهد کرد و لازم است درخصوص چگونگی این امر برنامه ریزی لازم صورت پذیرد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت بر اهمیت توسعه بین المللی آموزش علوم پایه پزشکی تاکید کرد و گفت: لازم است مدلی روشن برای ورود کشور به عرصه‌های بین‌المللی در این زمینه طراحی شود.

دکتر لاریجانی در پایان ابراز امیدواری کرد با انجام ماموریت‌های محوله به شورای آموزش علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی در آینده‌ای نزدیک شاهد جهشی چشمگیر در آموزش علوم پایه پزشکی کشور باشیم.

همین الان می توانید ثبت نام کنید