به گزارش سرویس اخبار دانشگاهی 3گام به نقل از مهر؛ قائم مقام معاون آموزشی وزارت بهداشت دکتر حمید اکبری  بیان نمود: آزمون پیش کارورزی دانشجویان پزشکی برای اولین بار در منطقه 7 آمایشی به صورت الکترونیک برگزار خواهد شد.

در پی حضور دکتر اکبری در دانشگاهای علوم پزشکی و بازدید از حوزه های برگزاری آمون علوم پایه پزشکی دانشجویان رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی و همچنین آزمون پیش کارورزی دانشجویان پزشکی اعلام کرد: در حالی که آزمون پیش کارورزی در کل کشور طبق روال معمول انجام می شود، برای اولین مرتبه این آزمون در منطقه هفتم آمایشی شامل دانشگاههای اصفهان، یزد، کاشان و شهرکرد به صورت الکترونیک نیز برگزار خواهد شد.

 معاونت آموزشی وزارت بهداشت در نظر گرفت این آزمون را به سرعت به سایر دانشگاهها تعمیم داده و بزودی برگزاری کلیه آزمونهای علوم پایه و پیش کارورزی به صورت الکترونیک در کلیه دانشگاههای علوم پزشکی می باشد.

امکان استفاده از انواع سوالات و خارج شدن آزمون از ارایه سوالات محدود و همچنین برگزاری مکرر این مدل آزمون در سال از مزایای آزمون الکترونیک می باشد و در صورتیکه موفق به تعمیم این آزمون به کلیه دانشگاههای علوم پزشکی کشور شویم با توجه به امکان تکرار سریع آزمون، دانشجویانی که در آزمون مردود می‌شوند لزومی ندارد تا شش ماه معطل بشوند و می‌توانند در فاصله زمانی کوتاهتری در آزمون بعدی شرکت نمایند.

دکتر حمید اکبری افزود: معاونت آموزشی وزارت بهداشت در حال هماهنگی با مراکز معتبر بین‌المللی برای برگزاری آزمون‌های استاندارد و شناخته شده بین المللی در کشور می باشد.