به گزارش سرویس اخبار دانشگاهی 3گام به نقل از ایسنا؛ محمدعلی چراغی رییس دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تهران بیان نمود: نیاز ما به دانشگاه‌های تخصصی پرستاری در قسمت علمی و عرصه بالینی می باشد و هدف اصلی رشته‌های تخصصی در فوق‌لیسانس تربیت درمانگر بالینی پرستاری است که در کنار این هدف نقش‌آموزشی و پژوهشی نیز دنبال می‌ گردد.

وی حاشیه گردهمایی روسای دانشکده‌های پرستاری و مامایی سراسر کشور و نشست هم‌اندیشی برنامه آموزشی کارشناسی ارشد پرستاری بالینی- گرایش داخلی جراحی بیان نمود: دانشگاه‌های تخصصی در مقطع کارشناسی‌ ارشد پرستاری قبلا به صورت گرایشی بوده و بعد از بازنگری به صورت رشته ی می باشد.

این رشته‌ها شامل رشته‌های داخلی - جراحی است که در واقع تحت عنوان سلامت بزرگسال مطرح است و رشته سلامت جامعه که قبلا به عنوان پرستاری در جامعه قلمداد می‌ گردد.

پرستاری اطفال و نوزادان و پرستاری مراقبت‌های ویژه را از دیگر رشته‌های کارشناسی‌ ارشد پرستاری اعلام نمود و گفت: بحث پرستاری با چالش روبه رو گردیده زیرا این رشته‌ و زیر مجموعه های آن علی رغم تخصصی بودن، در مقطع فوق‌لیسانس نیز دانشجو جذب می کنند.

قبلا خروجی این رشته‌ها به عنوان معلم و مدرس در دانشکده‌های پرستاری بوده که این نگاه تغییر یافته و دانشکده‌ها در مقطع فوق لیسانس نیاز به مدرس و هیئت علمی ندارند و این خروجی‌ها باید به سمت دکتری برود.

چراغی این گردهمایی با هدف ارزیابی افراد تربیت شده برگزار گردید و در این گردهمایی کار ارزیابی این افراد به عنوان پرستاران متخصص بالینی در حوزه متخصصی خاص(مراقبت‌های ویژه بزرگسالان، کودکان، اورژانس، روان‌پرستاری، اطفال و...) انجام می گیرد.

همین الان می توانید ثبت نام کنید