به گزارش سرویس اخبار دانشگاهی 3گام به نقل از ایسنا؛ رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای دکتر مسعود شفیعی اعلام نمود: در راستای تقویت ارتباطات بین المللی دانشگاه فنی و حرفه‌ای، جلساتی با دانشگاه‌های آلمان و سفیر ایران در آلمان برگزار و صحبت‌های اولیه انجام گردی و به توافقاتی رسیدیم.

بعد از نهایی شدن برجام ارتباطات بین المللی دانشگاه‌ها، بیشتر می‌ گردد، ارتباط دانشگاه فنی و حرفه‌ای با دانشگاه‌های آلمان، در دو فاز اجرایی می‌ گردد. در فاز اول اساتید و متخصصین فارسی زبان با هدف اینکه مشکل زبان نداشته باشند، شناسایی شده و قرار است این افراد با هدف آموزش مدرسین و ارتقای آزمایشگاه‌ها به ایران سفر نمایند.

دکتر شفیعی افزود: در فاز دوم گروه‌هایی از مدرسین و اعضای هیئت علمی دانشگاه فنی وحرفه‌ای شناسایی شده که برای گذراندن یک دوره کوتاه مدت به خارج از کشور سفر نمایند. البته برای این امور بودجه لازم باید فراهم گردد.

کارهای اولیه برای اجرای فاز اول در حال انجام می باشد و پیش بینی گردیده که طی دوماه پیش رو ، هر ماه یک تا دو نفر برای این هدف از کشور آلمان به ایران سفر نمایند. همچنین احتمالا با رییس دانشگاه فرانکفورت در آخر بهمن‌ماه جلساتی برگزار خواهد شد.