رشته صنایع
بازنگری رشته صنایع در مقطع کارشناسی ارشد پایان یافت

به گزارش سرویس اخبار دانشگاهی 3گام به نقل از مهر؛ رئیس کمیته مهندسی صنایع شورای برنامه ریزی آموزش عالی محمد مهدی سپهری بیان نمود: بازنگری رشته مدیریت صنایع در سه مقطع تحصیلی پایان یافت که طبق این بازنگری گرایش های مقاطع کارشناسی و دکتری حذف و گرایش های جدید منطبق با نیازهای کشور در مقطع کارشناسی ارشد این رشته ایجاد می گردد.

طبق بازنگری های انجام شده تنوع گرایش‌ های مهندسی صنایع دارای ساختاری لوزی شکل می باشد در واقع مقاطع کارشناسی و دکتری مهندسی صنایع فاقد گرایش می باشند که دو راس پایین و بالای لوزی را تشکیل داده اند.

وی افزود: مقطع کارشناسی ارشد که نشان دهنده قطر لوزی و دارای چند گرایش می باشد که در این راستا گرایش های روزآمد و جدید منطبق بر نیازهای کشور نیز ایجاد گردیدند.

کارشناسی ارشد رشته مهندسی صنایع شامل یازده گرایش با عناوین صنایع و سیستم‌ها (بهینه سازی سیستم ها)، سیستم‌های سلامت، لجستیک و زنجیره تأمین، سیستم‌های اقتصادی – اجتماعی، سیستم های مالی، کیفیت و پایایی، مدیریت مهندسی، مدیریت نگهداری و تعمیرات، مدیریت پروژه، مدیریت نوآوری و فناوری، و آینده‌ پژوهی می باشد.

گرایش مدیریت مهندسی در مقطع کارشناسی ارشد رشته صنایع یکی از گرایش های جدیدیست که جایگزین گرایش مدیریت سیستم و بهره وری این رشته گردید.

درحال تدوین مجموعه کاملی از چارچوب های تحصیلات تکمیلی می باشیم که مقرر شد این مجموعه به صورت مکتوب و در قالب یک مجموعه انتشار گردد.

برنامه داریم تمامی جزئیات شامل عناوین مصوب رشته های تحصیلات تکمیلی مهندسی صنایع و دروس هریک از مقاطع را در این کتاب به صورت جامع منتشر کنیم و در اختیار دانشگاه ها بگذاریم.

می توانید از مشاور تخصصی 3 گام اطلاعات بیشتری دریافت کنید