بهداشت دهان و دندان
ضرورت ایجاد شورای راهبری سلامت روان دانشجویان علوم پزشکی کشور

به گزارش سرویس اخبار دانشگاهی 3گام به نقل از مهر؛ مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت دکتر جلال نژاد جواد در مراسم اختتامیه کارگاه آموزشی « شکست عاطفی در دوره دانشجویی » بیان نمود: در همه کشورهای جهان توجه به امر سلامت روان مردم جامعه یکی از مهمترین امور مسؤولان تلقی می‌ گردد.

دانشجو اگر در کنار سلامت جسمی، سلامت روحی و روانی و اجتماعی نداشته باشد، خروجی نظام آموزشی، دانشجوی توانمند، متفکر، خلاق و متفکر نمی باشد و قطعاً نظام آموزشی نیز از این منظر آسیب می بیند.

نژاد جواد ، دوران کنونی دانشجویی را یکی از مخاطره‌آمیزترین زمان‌های زندگی جوانان نام گذاشت و افزود: جوان امروز با انبوهی از مشکلات روحی وارد دانشگاه می شود و در این دوران با مشکلات روحی فزاینده‌ای روبرو می شود و در بسیاری از مواقع مهارت‌های لازم را برای مقابله با این بحران‌های روحی و روانی را آموزش ندیده، همچنین خطاب به مسؤولان دفاتر مشاوره دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور گفت: شما یکی از مهمترین و ارزشمندترین فعالیت‌ها و مسؤولیت‌ها را در دانشگاه‌ها عهده‌دار می باشید زیرا با روح و روان انسان‌ها سروکار دارید و نحوه عملکرد شما به طور مستقیم در زندگی جوانان و دانشجویان اثر می گذارد.

وی مهمترین و اصلی‌ترین راه ‌برون رفت از مخاطرات روانی دوران دانشجویی و جوانی را توکل به خداوند متعال دانست و گفت: توجه به مبدا هستی، تفکر در رموز آفرینش و ارتباط مستقیم قلبی با خداوند متعال، آلام بخش بسیاری از مشکلات روحی همه مردم خصوصاً دانشجویان و نسل جوان می باشد.

وی با تأکید بر لزوم ایجاد شورای راهبری سلامت روان دانشجویان علوم پزشکی کشور، اعلام نمود: شورای عالی سیاستگذاری سلامت روان با عضویت افراد متخصصی و صاحب نظر در این عرصه در وزارت بهداشت مستقر می باشد و در این شورا سیاست‌های اصلی وزارت بهداشت در حوزه مشاوره و سلامت روان دانشجویان علوم پزشکی تدوین می‌ گردد.

وی افزود: در کمیته برنامه ریزی راهبری سلامت روان دانشجویان ذیل شورای برنامه ریزی خدمات یاورانه مناطق ۱۰گانه نیز باید شما مسؤولان دفاتر مشاوره دانشجویی دانشگاه‌ها حضور داشته و ضمن طرح مشکلات و موانع پیش روی خود، راه‌کارهای علمی و عملیاتی برون رفت از مشکلات را بررسی نمایید.