بورسیبه دکتری
مسئولیت دانشجو از ابتدا تا انتها برعهده دانشگاه محل خدمتش می باشد.

به گزارش سرویس اخبار دانشگاهی 3گام به نقل از مهر؛ رئیس سازمان امور دانشجویان مجتبی صدیقی اعلام نمود: جزئیات واگذاری اختیارات بورسیه‌ها به دانشگاه‌ها ابلاغ شد و موضوع بورسیه ها با تفویض اختیار به دانشگاه‌ها، از ابتدا تا انتهای کار در چهارچوب سهمیه ای که وزارت علوم به دانشگاه‌ها اختصاص می‌دهد، توسط دانشگاه‌ها پیگیری می گردد.

دانشجوی متقاضی دریافت بورسیه ابتدا در آزمون دکتری شرکت می نماید، دانشگاه نیز سهمیه بورسیه داخل و خارج را در دفترچه اعلام می‌ نماید. زمانی که دانشجو نمره قبولی آزمون را کسب نماید به دانشگاه مربوطه مراجعه نموده و توسط دانشگاه مصاحبه می گردد.

صدیقی افزود: سپس جمع بندی لازم برای بورس دادن به دانشجو توسط دانشگاه انجام شده و نتیجه از طریق سازمان سنجش به سازمان امور دانشجویان اعلام می گردد. مجددا پذیرش دانشجو به تایید دانشگاه محل خدمت وی می رسد و در این مرحله مشخص می گردد که دانشجوی مذکور بورس کدام دانشگاه می باشد.

همچنین مسئولیت دانشجو از ابتدا تا انتها برعهده دانشگاه محل خدمتش می باشد.

وی اضافه نمود: تنها کار وزارت علوم اینست که دانشجو را اعزام نموده و گزارش پیشرفت وی در طول تحصیل را به دانشگاه محل خدمت دانشجو ارسال نماید.

در ادامه دانشجوی بورسیه خارج بلافاصله بعد از بازگشت مشغول بکار می گردد و دیگر با مشکل جایابی که قبولی‌های قدیم بورسیه با آن مواجه بودند و دانشگاه‌ها با تامل دراین زمینه برخورد می کردند روبرو نمی باشند چراکه دانشجو با نظر دانشگاه انتخاب می گردد.