به گزارش سرویس اخبار دانشگاهی 3گام به نقل از ایسنا؛  سرپرست دانشگاه فرهنگیان کشور محمود مهر محمدی امروز در شورای آموزش و پرورش که در استانداری خراسان رضوی برگزار گردید، بیان نمود: دانشگاه فرهنگیان در پایان سال 90 به عرصه آموزش عالی کشور پیوست؛ از سال 91 دانشجویان در 16 رشته کارشناسی پیوسته پذیرش شدند که تعداد آنان 12 هزار نفر بوده و در مهر سال آینده فارغ‌التحصیل می‌ گردند.

در این دانشگاه 60 هزار دانشجو تحصیل می کنند ، 10 تا 20 هزار دانشجو معلم داریم که در آموزش و پرورش شاغل می باشند؛ تشکیل دانشگاه فرهنگیان به‌ منظور بهسازی منابع انسانی شاغل در آموزش و پرورش می باشد.

وی افزود: هم اکنون 100 واحد دانشگاهی دانشگاه فرهنگیان درحال ارائه خدمات آموزشی در سراسر کشور می‌باشند، ولی متاسفانه کیفیت آموزشی به هیچ عنوان از نظر ساختاری رضایت‌بخش نمی باشد بنابراین پیش‌بینی شده تا افق 1404 موانع را برطرف نماییم تا با ضعف در بنیادها و زیرساخت‌ها مواجه نگردیم.

همچنین وی گفت: دانشگاه فرهنگیان از ابتدای تاسیس خود مورد حمایت مقام معظم رهبری قرار داشته و همیشه در مناسبت‌های مختلف این دانشگاه مورد تاکید رهبر انقلاب بوده و خواست ایشان این است که به عنوان یک دانشگاه فوق‌العاده به دانشگاه فرهنگیان نگاه شود. لذا برای اینکه محیط دانشگاه را به سمت استانداردهای لازم برسانیم از یک چنین پشتوانه‌ای برخوردار می باشیم.

مهرمحمدی گفت: اجلاس اساتید دانشگاه‌های فرهنگیان کشور در مشهد طی دو روز آینده برگزار می گردد، نیز در استان خراسان رضوی دانشگاه فرهنگیان کمترین مشکل را دارد و تقاضا داریم که استاندار به نیازهای عاجل و فوری پردیس خواهران این دانشگاه در مشهد توجه نمایند.