دانش آموختگان علوم پزشکی

به گزارش سرویس اخبار دانشگاهی 3گام به نقل از مهر؛  طی ششمین فراخوان دانشگاه علوم پزشکی ایران ، نسبت به پذیرش دانشجو در مقطع دکتری تخصصی پژوهشی در ۷ مرکز تحقیقاتی برای سال تحصیلی ۹۵-۱۳۹۴ اقدام نمود و داوطلبان از اول تا سی ام دی ماه ۹۴ فرصت شرکت در فراخوان را دارند.

مرکز تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی ایران شامل مراکز جراحی های کم تهاجمی، علوم سلولی و مولکولی، علوم دارویی رازی، آسیب شناسی سرطان، گوارش و کبد، قلب و عروق، چشم می باشد.

ایده های پژوهشی نیز شامل کارآزمایی روش های جراحی در کنترل دیابت، جراحی چاقی و متابولیک در بیماران دچار کبد چرب یا سیروز، ترمیم در سیستم عصبی، ژنتیک اپیدمیولوژی، فارماکولوژی ترمیمی، علوم ترمیمی، مطالعات ثبت سرطان در ایران، الگوی فراگیر مراقبت تسکینی در سرطان یا بیماریهای مزمن می باشد.

پژوهش عملکرد میکروبیوم در پاتوژنز و درمان بیماری سلیاک، کانسرهای هپاتوبیلیاری، ویروس شناسی، بیوتکنولوژی، ساخت پیس میکر بیولوژیک، راه اندازی نظام ثبت فیبریلاسیون دهلیزی، بیماریهای چشمی تیروئید از دیگر ایده های پژوهشی در این حوزه نیز می باشند.

متقاضیان باید قبل از ثبت نام در سایت، با مراکز و اساتید راهنمای مورد نظر خود تماس حاصل کرده و از شرایط اختصاصی مراکز اطلاع یابند و از تمایل خود برای گذراندن دوره در حیطه پژوهشی مربوط به آن مرکز و استاد راهنمای پیشنهادی خود اطمینان حاصل نمایند.

پذیرش نهایی طبق احراز شرایط عمومی و اختصاصی و نتیجه مصاحبه حضوری طبق آئین‌نامه دوره دکتری تخصصی پژوهشی(PhD by Research) انجام می شود.

با توجه به اینکه تحصیل در مقطع دکتری تخصصی پژوهشی بصورت تمام وقت است، متقاضیان شاغل در وزارتخانه ها، سازمان ها و نهادهای دولتی باید قبل از ثبت نام، موافقت کتبی و بدون قید و شرط محل کار خود را مبنی بر ادامه تحصیل دریافت و آن را نزد خود داشته باشند.

مدارک ثبت نام در سایت دانشگاه علوم پزشکی ایران درج گردیده و بعداز پایان مدت ثبت نام، اسامی افراد واجد شرایط برای شرکت در مصاحبه از طریق سایت دانشگاه اطلاع رسانی می شود.