به گزارش سرویس اخبار دانشگاهی 3گام به نقل از ایسنا؛ دکتر محسن قرنفلی معاون آموزشی جهاددانشگاهی اعلام نمود: هدف جهاددانشگاهی بومی سازی منابع زبان انگلیسی می باشد چون آموزش زبان انگلیسی در کشور فراگیر و گسترده بوده اما همه منابع آن در حال‌حاضر خارجی می باشند و در این منابع به مقتضیات فرهنگی کشور توجه نمی‌شود.

سال قبل اولین سمینار بومی‌سازی زبان انگلیسی برگزار گردید که آمادگی خوبی را برای تدوین منابع بومی فراهم نمود و درحال‌حاضر نیز جهاد دانشگاهی درحال تهیه یک مجموعه هشت جلدی کتاب‌های انگلیسی است که امیدواریم این امر باعث شود سازمان‌های دیگر نیز به بومی سازی منابع توجه کنند زیرا در بسیاری از کشورهای دیگر نیز این امر مورد توجه قرار گرفته است که منابع زبان انگلیسی متناسب با فرهنگ کشور تدوین شود.

جهاد دانشگاهی تعداد قابل توجهی آموزشگاه تدریس زبان انگلیسی دارد و که این منابع، حداقل در مرحله اول و به صورت پایلوت در این موسسات مورد استفاده قرار بگیرند و طبق پیش‌بینی‌های انجام شده مجموعه کامل این منابع اواسط سال 96 ارائه می‌ گردد.

وی با تاکید بر اینکه برای تدوین منابع مذکور از افراد مجرب و صاحب نظر استفاده گردیده، افزود: برای تامین این منابع اطلاع رسانی‌های لازم به وزارت آموزش و پرورش و شورای عالی انقلاب فرهنگی صورت گرفته است و امید است این منابع علاوه بر ایران در کشورهای اسلامی دیگر نیز مورد توجه و استقبال قرار بگیرد.

تربیت نیروی انسانی متخصص عراقی در دستورکار جهاد دانشگاهی

دکتر محسن قرنفلی اضافه نمود: در حال حاضر شرایط برای گسترش تعاملات بین المللی مهیا است و از ابتدای سال 94 این امر در دستورکار قرار گرفته و اقدامات زیادی مذاکره با کشورهای مختلف مثل عراق انجام شده. به عنوان نمونه برای آموزش در کشور عراق با چند وزارتخانه این کشور از جمله وزارت برق، صحبت‌هایی شده که مقرر گردیده طبق آن برای سال 2016 جهاددانشگاهی برای پرسنل نیروگاه‌های عراق دوره‌های آموزشی ارائه شود.

یکی از برنامه‌های وزارت امورخارجه کمک‌های توسعه‌ای به کشورهای هدف می باشد. در واقع کارگروهی در وزارت خارجه تحت عنوان کمک‌های توسعه‌ای و تجاری سازی فناوری در عرصه بین‌الملل تشکیل گردیده ، چارچوب‌های این طرح تهیه شده و مقرر شده در بودجه سال 95 مدنظر قرار گیرد. در این کارگروه طرح‌های آموزشی و اشتغالی کشورهای محروم از جمله کشورهای آفریقایی، کشورهای همسایه از جمله عراق و آذربایجان مورد توجه است که اگر این طرح تصویب گردد در سال 95 مقرر شد چندین کار بین المللی در کشورهای مختلف از جمله تربیت نیروی تخصصی و ایجاد زمینه‌های اشتغالی صورت گیرد.