معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از جذب پرستار، بهیار، تکنسین اتاق عمل و تکنسین هوش‌بری در واحدهای تابعه این دانشگاه خبر داد.

به گزارش سرویس اخبار دانشگاهی 3گام به نقل از ایسنا؛ معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور دکتر ایرج نظری اعلام نمود: بعد از پیگیری و رایزنی‌های انجام شده با وزارت بهداشت و در راستای اجرای کامل بسته ارتقا کیفیت هتلینگ بیمارستانی در طرح تحول نظام سلامت و خدمت‌رسانی بیشتر و بهتر به بیماران، در سال 93 مجوز جذب 1200 نفر از نیروهای گروه پرستاری در واحدهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از سوی وزارت بهداشت صادر گردید.

دکتر نظری افزود: رشته‌هایی که در این مجوز ذکر شده‌اند شامل پرستار، بهیار، تکنسین اتاق عمل و تکنسین هوش‌بری هستند که در سال 93 طی 2 مرحله فراخوان، تعداد 480 نفر جذب شدند. بیشتر این تعداد، افرادی بودند که به صورت قراردادی در دانشگاه مشغول به فعالیت بودند و نیاز کادر درمان در واحدهای تابعه دانشگاه مرتفع نگردید.

 با توجه به نیاز واحدهای درمانی تابعه دانشگاه به رشته‌های نامبرده، این امکان برای افرادی که دارای مدرک دانشگاهی مرتبط و شرایط جذب هستند، فراهم است تا با مراجعه به معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه مدارک لازم را ارائه دهند و بعد از تایید و طی شدن مراحل قانونی در مراکز درمانی دانشگاه شروع به کار نمایند.

اولویت جذب در اهواز به ترتیب با بیمارستان‌های ابوذر، امام خمینی(ره)، گلستان و طالقانی است و در شهرستان‌ها نیز اولویت با بیمارستان سینا شهرستان کارون و بیمارستان مادر رامهرمز است ولی امکان جذب نیروی مورد نظر برای تمامی شهرهایی که دارای بیمارستان می باشند، هست.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در شهرستان مسجدسلیمان نیز با توجه به راه‌اندازی بیمارستان جدید، مجوز جذب نیرو نیز برای این بیمارستان به صورت اختصاصی گرفته شده که اقدامات لازم برای جذب افراد مورد نظر انجام گردید و در چند روز آینده فعالیت خود را آغاز می‌کنند. با اشتغال این افراد مشکل کمبود نیروی درمانی در این شهرستان تا حدود بسیار زیادی مرتفع می‌ گردد.

همچنین در زمینه نیروهای پشتیبانی مانند کمک بهیار، بیماربر و خدماتی نیز کمبودهایی وجود دارد که فعلا مجوزی برای جذب آنها برای دانشگاه صادر نشده و در صورت اخذ مجوز، اقدامات لازم برای جذب افراد در شغل‌های مذکور نیز صورت می گیرد.