دکتر جعفریان
تبریک دکتر جعفریان رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی

به گزارش سرویس اخبار دانشگاهی 3گام به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی؛ دومین جشنواره دانشجويي ابن‌سینا كه دوشنبه 16آذر 1394در تالار ابن‌سینای دانشكده پزشكي برگزار گردید.

 رييس دانشگاه دكتر جعفريان ، ضمن تبریک روز دانشجو به دانشجویان بیان کرد: از اینکه امروز هم چون سال گذشته در چنین روزی در کنار شما دانشجویان عزیز هستم بسیار خرسندم.
اگر سایت دانشگاه را رصد کنید حتماً گزارش‌های ماهانه رییس دانشگاه را خواهید دید. در گزارشی که پایان آبان ماه نوشتم برای شرکت در کارگاهی به کشور عمان سفرکرده بودم با اطلاعاتی که در این کارگاه کسب کردم و به اینکه ایران باوجود مشکلات فراوان از امنیت، ثبات و بهداشت خوبی برخوردار است بر خود بالیدم که یک ایرانی هستم.
دکتر جعفریان افزود: همان‌طور که می‌دانید 6 منطقه زیرمجموعه سازمان جهانی بهداشت هستند که یکی از آن‌ها منطقه مدیترانه شرقی است که 22 کشور و ایران نیز در آن قرار دارد. از این تعداد 3 کشور عراق، سوریه و یمن در وضعیت قرمز قرار دارند و 14 کشور دارای مشکلات مزمن و خدا را شکر ایران از امنت خوبی برخوردار است.
دکتر جعفریان افزود: ثبات و امنیت در ایران محصول موارد مختلفی چون سیاست‌گذاری‌های کلان که توسط رهبر معظم انقلاب اتفاق می‌افتد، دیپلماسی که توسط دولت اجرا می‌شود، توان بازدارنده نظامی و از همه مهم‌تر افراد این کشور هستند. باید به‌عنوان یک ایرانی قدر خود را بدانیم. در کشوری زندگی می‌کنیم که باوجود مشکلات عدیده هنوز سر پا و استوار است.
رییس دانشگاه با اشاره به سخنی از پیامبر اکرم (ص) که فرمود، «ان الله یحب إذا عمل أحدکم عملاً أن یتقنه» خداي تعالي دوست دارد زماني كه كارگر كاري را انجام می‌دهد نيك و زيبا و خوب انجام دهد، گفت: یکی از معضلات جدی جامعه ما توجه نکردن به انجام درست کارهایمان است. به‌عنوان یک دانشجو، جراح، استاد یا معلم آیا کارهایمان را درست و محکم انجام می‌دهیم.
وی بابیان اینکه، اگر همه اندکی با خود خلوت کنیم و بیندیشیم که آیا کارهایمان را درست انجام می‌دهیم یا نه گفت: در این صورت قطعاً می‌بینید که بسیاری از مشکلات را نخواهیم داشت. همه باید بهترین تلاش را بکنیم تا بهترین اثر را از خود بر جای بگذاریم.
دکتر جعفریان ماهیت اسم دانشجو را حرکت به‌سوی تکامل دانست و افزود: سعی کنید در سقف‌های خودساخته محدود نشوید و فکر نکنید نهایت فهم شما سقف نامحدودی است که برای خودساخته‌اید. باید به خاطر این مملکت فکر کنید و برای پیشرفت آن و اگر این‌گونه اندیشیدید پس جهانی هم خواهید اندیشد. پیشینیان ما نیز این‌گونه فکر کردند که امروز ایران کشوری مستقل و دانشمندپرور است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به‌روز بودن دانش استاد بهادری رییس دفتر دانش‌آموختگان دانشگاه را مثال‌زدنی دانست و گفت: از سال 1360 که وارد این دانشگاه و کلاس درس پاتولوژی استاد بهادری شدم همیشه مطالبشان به‌روز بود و امروز نیز هر زمان با ایشان وارد بحثی می‌شوم می‌بینم مطالب جدیدی ارائه می‌دهند. شما نیز برای رسیدن به آرمان‌هایتان تلاش کنید تا در آینده اثری ماندگار از خود به‌جای بگذارید.
دکتر جعفریان، تفکر و اخلاق را نیاز جامعه امروز دانست و خاطرنشان کرد: فکر ضرورت جامعه ما است و جای آن در دانشگاه است و باید از دانشگاهیان بتراود و بدون اخلاق، دانش و معلومات فایده‌ای ندارد. هر فارغ‌التحصیلی که از دانشگاه می‌رود باید نماد اخلاق و تفکر باشد. دانشجویان باید با تأسی از اساتید خود به تکامل که مهم‌ترین آن اخلاق و تفکر است دست یابند.