به گزارش سرویس اخبار دانشگاهی 3گام به نقل از ایسنا؛ سومین جلسه ستاد شاهد و ایثارگر دانشگاه جامع با حضور رئیس بنیاد شهید و ایثارگران استان و اعضای است ستاد برگزارگردید. حسین علیپور رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی اردبیل در این جلسه بیان نمود:حمایت از تشکل­‌های ارزشی در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری در خصوص مسائل فرهنگی باید مورد توجه باشد.

 حفظ شأن و تکریم حرمت دانشجویان شاهد و ایثارگر وظیفه اصلی همه مدیران در دانشگاه­ها می باشد. در تاریخ 5 آذر 1358 درست یکسال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی این اندیشه ناب را مطرح کردند و امروز این اندیشه ناب به عنوان شجره طیبه در جامعه فعال است امروز که اندیشمندان این اندیشه را تحلیل می­کنند به اندیشه­‌های جامع و جامعه شناختی دست پیدا می­کنند.

اندیشه بسیجی در آن برهه از زمان جز اندیشه الهی بودن نبود که نتیجه آن را از زمان جنگ تاکنون می­بینیم چرا که بسیج از دل مردم برخاسته است بنابراین باید این اندیشه الهی و مردمی گرامی داشته شود.

وی به دیدار روسای مراکز علمی و دانشگاهی با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: منویات مقام معظم رهبری در خصوص مسائل فرهنگی و حمایت از تشکل­های ارزشی باید مورد توجه باشد.

وی تاکید به نماز را از منویات دیگر مقام معظم رهبری در این دیدار عنوان کرد و ادامه داد: توجه ویژه به نماز، ترغیب دانشجویان به نماز، پخش اذان در موقع نماز در مراکز در راستای عمل به این مهم از ضروریات است .

علیپور تولید علم نافذ را از تاکیدات دیگر مقام معظم رهبری عنوان کرد و گقت: این امر وظیفه مسئولین دانشگاها را سنگین می­کند که مسئولین فرهنگی در این راستا باید کمک حال ما باشند .

وی فعال نگه داشتن درگاه فرهنگی وزارت علوم، اطلاع ­رسانی مناسب در خصوص وام شهریه، برنامه­ ریزی مناسب در خصوص برنامه­های فرهنگی را از انتظارات دانشگاه جامع از مراکز اعلام کرد و گفت: با عنایت به تعهد پرداخت شهریه دانشجویان شاهد، هیچ­گونه هزینه‌­ای از این داشجویان در مراکز دریافت نشود.

در ادامه این جلسه، لکورج، مدیرکل بنیاد شهید و مور ایثارگران استان اردبیل نیز تصریح کرد: اولویت کار بیناد شهید و مراکز آموزش عالی فعالیت فرهنگی است و عمل به منویات مقام معظم رهبری در زمینه نماز و تولید علم نافذ وظیفه اصلی ماست .

وی تعداد دانشجویان شاهد و ایثارگر استان اردبیل را 3700 نفر اعلام کرد و گفت: باید زمینه کارایی و توانمندی این دانشجویان در مراکز آموزش عالی فراهم گردد و امیدوارم بتوانیم دانشجویان توانمند و کارآفرین تربیت نماییم.

لکورج خواستار ارسال گزارش برنامه­ های فرهنگی اجرا شده با موضوع ایثار وشهادت به بنیاد شهید و ایثارگران استان شد و از حمایت برنامه‌­های فرهنگی با موضوعات مرتبط خبر داد.

وی بر ضرورت استفاده از دانشجویان توانمند در برگزاری اردوهای دانشجویی تاکید کرد و افزود: شناسایی دانشجویان نیازمند و حمایت از این دانشجویان از ضرورت­های دیگر است .

رابطین فرهنگی مغز متفکر و بازوان پرتوان و پرتلاش دانشگاه هستند که کلیه آسیب­‌های فرهنگی را رصد و با برگزاری برنامه­‌های مختلف فرهنگی در راستای رفع این آسیب­‌ها تلاش می­‌کنند.

وام شهریه فرصت مناسبی برای حمایت مالی از دانشجویان است که در این راستا باید اطلاع­ رسانی مناسب و به موقع در مراکز به عمل آید.

اطلاعیه این جشنواره در قالب پوستر و بنر به مراکز ارسال شده است که انتظار داریم اطلاع‌­رسانی مطلوبی در این زمینه به دانشجویان انجام گیرد .

وی با اعلام اینکه استان اردبیل جزو شش استان برتر در بحث ارائه خدمات به دانشجویان شاهد و ایثارگر می باشد و جلسات ستاد شاهد و ایثارگر دانشگاه طبق درخواست ستاد مرکزی و زمان­بندی انجام شده برگزار می­گردد.

بر اساس مصوبه ستاد شاهد و ایثارگر استان اردبیل هیچ دانشجویی درگیر مشکلات مالی نمی باشد چراکه ستادهای شاهد و ایثارگر دانشگاه­‌ها محل رفع مشکلات دانشجویان می باشنند.