به گزارش سرویس اخبار دانشگاهی 3گام به نقل از مهر؛ محمد اخباری رئیس دانشگاه علمی کاربردی اعلام نمود: طبق توافقات انجام شده مقرر گردیده این دانشگاه دوره های آموزشی کاربردی برای اساتید کشور افغانستان برگزار نماید.

طی بازدید فریده مومند وزیر علوم افغانستان از دانشگاه جامع علمی کاربردی اظهار کرد: با مسئولان آموزش عالی افغانستان صحبت هایی شده و مقرر شد که تفاهم نامه ای میان این دانشگاه و کشور افغانستان منعقد گردد.

پس از امضای توافق نامه میان این دانشگاه و آموز عالی کشور افغانستان روند آموزش اساتید توسط دانشگاه علمی کاربردی آغاز می گردد تا دوره های مهارتی و کاربردی در دانشگاه های افغانستان نیز توسعه پیدا کند.

محمد اخباری گفت: تمامی دوره ها و رشته های این دانشگاه براساس نیاز سنجی و آمایش سرزمینی ایجاد شده است و کشور افغانستان نیز باید بعد از نیازسنجی ها نسبت به ایجاد و تاسیس رشته های کاربردی اقدام نماید.

رشته های این دانشگاه در کمیسیون های تخصصی تنها برای یک دوره مصوب می شود و جهت پذیرش دانشجو در دوره های بعدی مراکز باید مجددا طرح درس را به کمیسیون های تخصصی دانشگاه برای تصویب ارائه نمایند.

وزیر علوم افغانستان اعلام کرد: در کشور افغانستان رشته های کاربردی نداریم و برنامه داریم با کمک دانشگاه جامع علمی کاربردی این نوع رشته ها را در این کشور افزایش دهیم.  به دلیل نبود آموزش های کاربردی در دانشگاه های این کشور فارغ التحصیلان ما نمی توانند کارآفرینی داشته باشند بنابراین باید این مشکل برطرف گرد. هم اکنون تعدادی از دانشجویان این دانشگاه در کشورهای هماسیه مشغول به تحصیل می باشند که برنامه داریم از پتانسیل و ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی برای تحصیل دانشجویان خود استفاده نماییم.