به گزارش سرویس اخبار دانشگاهی 3گام به نقل از ایسنا؛ رایزنی علمی ایران در شرق آسیا با صدور اطلاعیه‌ای  شرایط جدید پذیرش دانشجویان ایرانی در دانشگاه‌های مالزی را اعلام نمود

رایزنی علمی ایران در شرق مالزی اعلام نمود: با توجه به بخشنامه مصوب وزارت علوم مالزی به شماره (JPT(BEM)1000/016/046 JID4 مورخ 2015/09/10) و نیز ابلاغیه سازمان خدمات جهانی آموزش عالی مالزی (EMGS) به تمامی دانشگاه‌های مالزی در مورخ 2015/10/01، مقرر گردید:

1- تمام دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی مالزی که مایل به جذب دانشجوی ایرانی می باشند، باید اقدام به تشکیل پرونده نزد رایزنی علمی ایران در شرق آسیا نمایند.

2- همه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی مالزی می بایست قبل از پذیرش دانشجویان ایرانی از رایزنی علمی ایران در شرق آسیا، استعلام نمایند.

همچنین وی افزود: لیست دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی مالزی که براساس این بخشنامه در رایزنی علمی ایران در شرق آسیا تشکیل پرونده دادند و مجاز به پذیرش دانشجوی ایرانی می باشند را انتشار می نماید.

این رایزنی از کلیه متقاضیان ادامه تحصیل در مالزی خواسته است قبل از هرگونه اقدام برای ثبت‌نام در دانشگاه‌هایی که نام آن در این لیست نمی باشد و یا مراحل تشکیل پرونده آنها هنوز نهایی نگردیده، جدا خودداری نمایند.

رایزنی علمی ایران در شرق آسیا از تاریخ 15 اکتبر 2015 اقدام به اجرایی کردن این بخشنامه وزارت علوم مالزی نمود و دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی مالزی که مایل به پذیرش دانشجوی ایرانی می باشند، در حال تشکیل پرونده و نهایی ساختن پروسه آن با همکاری رایزنی علمی هستند.