بهداشت دهان و دندان
آموزش بهداشت دهان و دندان

به گزارش سرویس اخبار دانشگاهی 3گام به نقل ایسنا؛ دکتر ساکی رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان اعلام نمود: راه‎اندازی رشته سلامت دهان، گام مهم دیگر دولت تدبیر و امید در مسیر توسعه دانشگاه علوم پزشکی استان می باشد.

با توجه به عنایت خاص وزیر بهداشت، رشته سلامت دهان در مقطع کاردانی در دو دانشکده دندانپزشکی خرم‎آباد و مجتمع آموزش عالی سلامت دورود راه‎اندازی گردید.

مستند به رای صادره در دویست و چهل و هفتمین جلسه شورای گسترش دانشگاه‎های علوم پزشکی کشور، با راه‎اندازی رشته تکنیسین سلامت دهان در مقطع کاردانی با ظرفیت پذیرش 20 دانشجو در دانشکده دندانپزشکی خرم‎آباد و همچنین 20 دانشجوی دیگر نیز در مجتمع آموزش عالی سلامت دورود موافقت گردید.

دکتر ساکی اعلام نمود: گسترش همه جانبه بهداشت و درمان در استان و ارتقاء خدمات درمانی لرستان در گروی توسعه آموزش عالی در حوزه سلامت بوده و تمام تلاش دانشگاه اینست که با ایجاد رشته‎های تحصیلی جدید، زمینه آموزش و تربیت نیروهای تخصصی مورد نیاز استان و حتی سایر نقاط کشور را در دانشگاه فراهم نمایند.

هم اکنون دانشگاه در 38 رشته بالغ بر 3180 دانشجو در هفت رشته کارشناسی ارشد، شش رشته کارشناسی ناپیوسته، 11 رشته کارشناسی پیوسته، دو رشته کاردانی، هشت رشته دکتری و چهار رشته دستیاری تخصصی مشغول به تحصیل می باشند.