بهترین منابع آزمون MSRT

امروزه در سراسر دنیا زبان انگلیسی به عنوان زبان بین المللی شناخته می شود و لازمه تحصیل، استخدام و اشتغال در بسیاری از دانشگاه ها، موسسات و شرکت ها تسلط به زبان انگلیسی است.
کشور ایران نیز از این موضوع مستثنی نمی باشد در کشور ما برای متقاضیان آزمون دکتری، دانشجویان محصل در مقطع دکترا ،افرادی که قصد خروج از کشور را دارند و دیگر افراد تسلط و ارائه مدرک زبان انگلیسی الزامی می باشد.
یکی از آزمون های معتبر که در کشور ما برگزار میشود آزمون MSRT   است که وزارت علوم متصدی برگزاری آن می باشد و افراد فوق الذکر میتوانند با شرکت در این آزمون و کسب مدرک به اهداف علمی و عملی خود برسند.

همه چیز درباره آزمونMSRT

 

MSRT

Ministry of Science, Research and Technology

MSRT

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

برگزار کننده

در تمامی دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم،علوم پزشکی و دانشگاه های آزاد اسلامی

اعتبار مدرک

 

انگلیسی

زبان آزمون

معتبر در داخل کشور و فاقد اعتبار بین المللی

اعتبار ملی و فراملی

2سال

تاریخ انقضا اعتبار مدرک

محدودیت ندارد

تعداد دفعات شرکت در آزمون

10بار

تعداد دفعات برگزاری در سال

کم هزینه تر و مقرون به صرفه

مقایسه هزینه نسبت با آزمون های مشابه

تستی

نوع آزمون

100سوال

تعداد سوال

Writing

(نوشتاری)

Reading

(خواندن)

Vocabulary

(واژگان)

Listening

(شنیداری)

مهارت های مورد نیاز

 

 

 

Listening Comprehension

30-35 دقیقه

30 سوال

ساختار آزمون ،تعداد سوالات و زمان بندی هر قسمت

Structure and Written Expression

 

20دقیقه

 

 

30سوال

 

Reading Comprehension

55دقیقه

40سوال

 

بهترین منابع آزمون MSRT  برای Vocabulary (لغت)

تسلط و یادگیری لغات یکی از بنیادی ترین و پایه ترین مهارت های مورد نیاز برای تسلط بر زبان انگلیسی است زیرا هنگامی می توان در دیگر مهارت ها همچون درک مطلب موفق بود که تسلط نسبی بر واژگان داشته باشیم و به همین منظور نیاز است که منابع معتبر و کاربردی مورد مطالعه قرار بگیرد.
در بحث لغات کتاب های زیادی را می توان مورد مطالعه قرار داد اما با توجه به اینکه هدف ما موفقیت در آزمون MSRT است و شاید وقت کافی برای مطالعه منابع زیادی نباشد پیشنهاد ما کتاب های:

-504
- Essential Words for TOEFL
-1100

می باشد که تجربه نشان داده است این کتب توانستنه اند تا حد زیادی نیاز ما را در رابطه با لغات برطرف کنند.

بهترین منابع آزمون MSRT  برای Grammar (گرامر)

یادگیری و استفاده کاربردی از گرامر زبان انگلیسی همیشه دغدغه بسیاری از زبان آموزان بوده است و این موضوع همیشه متصورمی شود که گرامر بسیار سخت باشد اما اینگونه نمی باشد بلکه با مطالعه کتاب استاندارد و تمرین و تکرار می توان تا حد زیادی و برای همیشه بر گرامر مسلط شد. از بهترین کتاب ها در زمینه گرامر می توان به:


- TOEFL PBT by Longman
- Grammar in Use, Intermediate
- TOEFL Test Preparation Kit ETS


اشاره داشت.

بهترین منابع آزمون MSRT  برای Listening

مهارت شنیداری تا حد زیادی وابسته به آموزش یا ساختار خاصی نمی باشد بلکه فقط باید با تمرین و تکرار بر آن مسلط شد اما باید دید که بهترین روش تمرین و تسلط چه می باشد؟ آیا همه منابع می تواند راهگشا باشد؟ قطعاً  خیر بلکه کتاب استاندارد باید مورد استفاده قرار بگیرد تا فرد بتواند پله پله و بر اساس یک سلسله مراتب استاندارد مهارت شنیداری خود را تقویت نماید
به جرات میتوان گفت کتاب های:
-Interchange
-Headway
- Tactics for Listening


به خوبی میتوانند با متد بسیار مناسب و مهندسی شده تسلط لازم در این مهارت را به ما بدهد.

بهترین منابع آزمون MSRT  برای Comprehension

یکی از چالشی ترین قسمت های آزمون درک مطلب می باشد زیرا علاوه بر اینکه فرد باید بر دیگر مهارت ها تسلط داشته باشد ممکن است به دام آموزشی بیفتد و با فرض اینکه به خوبی به متن مسلط می باشد و پاسخ درست را میداند گزینه اشتباه را انتخاب کند به همین منظور علاوه بر اینکه باید بر دیگر مهارت ها به خوبی مسلط شویم نیاز به این داریم که مهارت خود در این بخش بالا ببریم و با تمرین و تکرار از طریق منابع معتبر تسلط لازم را به دست بیاوریم.
در این زمینه کتاب:


- Longman Preparation Course for the TOEFL IBT


به خوبی میتواند ما را در این راه همراهی کند.

 

جمع بندی بهترین منابع آزمون MSRT

در بحث یادگیری زبان انگلیسی و کسب آمادگی و موفقیت در آزمون های گوناگون باید به این نکته توجه داشت که نمی شود همه افراد را به یک دید نگاه کرد، همانطور که یک پزشک نمیتواند به همه بیماران خود یک نسخه تجویز کند نمی شود گفت که همه یک منبع را مطالعه کنند و همه را در یک سطح در نظر بگیریم بلکه هر فرد باید در ابتدا قبل از شروع به یادگیری زبان انگلیسی سطح خود را مشخص کند و کتابی متناسب با شخصیت و سطح آموزشی خود انتخاب کند ،امکان دارد یک منبع برای یک فرد بسیار خوب باشه و فرد دیگر نتواند نتیجه مطلوب را بگیرد و همچنین یک فرد که سالهای زیادی مطالعه داشته است باید کتب سطح پیشرفته را مطالعه کند تا سطح خود را ارتقا دهد اما فرد دیگر باید از سطح مقدماتی شروع به یادگیری کند.
نکته دیگر که بسیار اهمیت دارد این است که برای موفقیت در آزمون صرفاً دانش کافی نمی باشد بلکه مهارت ،تمرین و تکرار نیز باید وجود داشته باشد تا فرد بتواند آزمون را بهترین نحو پشت سر بگذارند پس استفاده از نمونه سوالات ،کتب تستی،تکنیک های آموزشی، و مشورت با افراد با تجربه نیز جایگاه بسزایی دارد .
با توجه به توضیحات ارائه شده سعی بر آن داریم که بر اساس مطالب فوق کتب معرفی شده را طبقه بندی کنیم تا شما عزیزان بتوانید به خوبی منبع مورد نظر را انتخاب کنید وبه موفقیت در آزمون MSRT و دیگر آزمون های مشابه برسید.

مهارت

مقدماتی

متوسط

پیشرفته

Vocabulary

504

Essential Words for TOEFL

1100

Grammar

TOEFL PBT by Longman

Grammar in Use, Intermediate

TOEFL Test Preparation Kit ETS

Listening

Interchange

Headway

Tactics for Listening

Comprehension

-

-

Longman Preparation Course for the TOEFL iBT

نکته:

توجه داشته باشید کتاب های

TOEFL Test Preparation Kit ETS/ TOEFL PBT by Longman/ Longman Preparation Course for the TOEFL IBT

جنبه پوششی دارند و دیگر مهارت هارا نیز  پوشش میدهند، علت انتخاب ما در مهارت خاص این بوده است که کتاب نام برده تاکید بیشتری بر روی آن مهارت دارد و میتواند مفید واقع شود.