بهترین گرایش برای مهاجرت تحصیلی ارشد رشته ی شیمی

در سراسر جهان افراد زیادی هستند که برای تحصیل تصمیم به مهاجرت به کشور دیگری می گیرند و ایران هم جز آن دسته کشورهاست و دانشجویان بسیاری هستند که تصمیم به مهاجرت تحصیلی می گیرند و قصد ادامه ی تحصیل در کشورهای دیگر را دارند . اما برای مهاجرت تحصیلی همواره سوال هایی در ذهن دانشجویان به وجود می آید که به دنبال پاسخی برای آن هستند .

یکی ازعمده ترین سوالات این است که بهترین گرایش رشته شیمی برای مهاجرت کدام است؟

در پاسخ به این سوال باید بگویم که مهم ترین عامل مهاجرت تحصیلی و اخذ پذیرش از دانشگاه های برتر، داشتن یک رزومه و سطح علمی قوی می باشد . به عبارت دیگر در رشته ی شیمی گرایش های مختلف شانس های متفاوتی برای مهاجرت دارند ولی هیچ گرایشی وجود ندارد که شانسش برای مهاجرت صفر باشد ونتوان باان گرایش برای مهاجرت تحصیلی اقدام کرد.

گرایش هایی مثل نانوشیمی ، شیمی پلیمر ، شیمی دارویی ، شیمی آلی و تجزیه جز گرایش هایی هستند که از شانس بیشتری در این زمینه برخوردارند ولی در مقابل گرایش هایی مانند شیمی معدنی و شیمی فیزیک شانس کمتری دارند . باید در نظر داشت که در یک گرایشی مثل شیمی فیزیک که شانس مهاجرت تحصیلی آن کمتر است ، میتوان با داشتن یک رزومه قوی به هدف مورد نظر دست یافت و در مقابل دانشجویی میتواند مشغول به تحصیل در گرایش شیمی تجزیه که شانس قوی تری برای مهاجرت دارد باشد ولی به خاطر ضعف در رزومه و بارعلمی نمیتواند برای مهاجرت اقدام کند .

رزومه قوی شامل ریزنمرات و معدل بالا ، ترجمه رسمی مدارک  تحصیلی ، نمره زبان بالا ، انگیزه نامه قوی و حتی پروپوزال تحقیقاتی می باشد . باید توجه داشت که برخی دانشگاه ها نیز به تناسب رشته و کشور از دانشجو مدرک تخصصی زبان مانند (GRE/GMAT) را نیز درخواست میکنند و لازم به ذکر است که بگوییم همه دانشگاه ها بدون تردید توصیه نامه از 2 یا 3 استاد نیز درخواست میکنند که باید ضمیمه مدارک شود .

پس در هر گرایشی که باشید میتوانید باتقویت جزئیات رزومه خود و داشتن مقالات بین المللی و تسلط بر مباحث مورد نظر و داشتن بارعلمی مناسب برای مهاجرت اقدام کرده و در یک دانشگاه بین المللی معتبر به تحصیل خود ادامه دهید . اینکه گرایش تحصیلی شما جز گرایش های کم شانس برای مهاجرت است نباید شما راناامید کند و باید بدانید که هیچ چیز غیرممکنی وجود ندارد.

بااین حال گرایش هایی مثل نانوشیمی و شیمی پلیمر و شیمی تجزیه که بیشتر در حوزه ی مباحث به روز و نیازهای انسانی کار میکنند شانس بیشتری خواهندداشت .