بهترین گرایش ارشد حقوق برای مهاجرت

چگونه به عنوان یک دانشجوی حقوق می توانم در دانشگاه های خارج از کشور تحصیل کنم؟

شاید به جرأت بتوان اذعان داشت که سوال فوق از مهمترین سوالاتی است که ذهن دانشجویان حقوق را به خود اختصاص داده است. زمانی که متوجه این مسئله می شویم که پایه و اساس حقوق داخلی ریشه فقهی دارد و علاوه بر آن قواعد هر نظام حقوقی خاص جامعه همان کشور است، پی بردن به بهترین گرایش ارشد حقوق برای اپلای و چگونگی آن اهمیت خود را بیش از پیش نمایان می سازد.

شرایط کلی مهاجرت تحصیلی ارشد حقوق

برای گرفتن بورسیه تحصیلی برای ارشد حقوق ابتدا لازم است که در زمان انتخاب رشته ارشد خود رشته های دانشگاهی بین المللی را مد نظر قرار دهید که از نمونه های آن می توان به:

الف) حقوق بین الملل عمومی

ب) حقوق تجارت بین الملل

ج) حقوق بشر

و ... اشاره کرد.

  • رتبه علمی دانشگاه محل تحصیل: نکته حائز اهمیت آن است که باید توجه داشته باشید از آنجایی که هدف، مهاجرت درسی و یا بورسیه تحصیلی می باشد، تحصیل شما در دانشگاه های تراز اول کشور از اهمیت بالایی برخوردار است.
  • تسلط بر زبان دوم: مسئله تسلط بر زبان دوم، حال بر حسب نیاز همانند زبان های انگلیسی و یا فرانسوی دیگر موضوع مورد بحث است. چه در طول تحصیل و چه برای پذیرفته شدن در دانشگاه های خارج از کشور، تسلط شما بر زبان دوم می‌تواند نقشی تعیین کننده در موفقیت شما داشته باشد.
  • نمرات درسی و معدل: دیگر شرطی که در گرفتن بورسیه تحصیلی برای ارشد حقوق لازم است ریز نمرات دروس شما در دانشگاه می باشد. پس، از واجبات است که دانشجوی ارشد حقوق آن هم در زمینه های بین المللی از نمرات و معدل عالی برخوردار باشد.
  • رزومه درسی: آنچه شما را از سایرین متمایز می کند بحث رزومه درسی شما است؛ حال این رزومه می تواند از طرقی همانند شرکت در موت کورت های بین المللی کسب شود. توجه داشته باشید که شاید این شرط اساسی، حتی از شرط معدل و ریزنمرات نیز مهم تر باشد. پس نمی توان به صرف خواندن دروس در طول مقطع تحصیلی اکتفا کرد.
  • پایان نامه: با جمع شروط فوق می ‌توان گفت کسب بورسیه و اپلای در دانشگاه های خارج از کشور دیگر امکان پذیر است ولی اگر شما پایان نامه تراز اول با سطح علمی بالا در مورد مسائل روز دنیا ارائه دهید شانس موفقیت خود را دو چندان می کنید. چرا که دانشگاه های مقصد برخی از فعالیت‌های علمی را مد نظر دارند و اگر شما در آن حوزه به نوشتن پایان نامه بپردازید باعث شاخص شدن شخص شما می شود.

گرایش مناسب برای اخذ بورسیه و مهاجرت تحصیلی

قطع به یقین کلیه گرایش های حقوقی بین المللی بستری مناسب برای مهاجرت ایجاد می کنند ولی باید توجه داشت که اگر شما بتوانید در بستر پژوهشی فعالیت کنید شرایط مناسب تری برای مهاجرت ایجاد می شود. به همین خاطر است که توصیه به تحصیل در ارشد حقوق بین الملل عمومی می شود؛ چرا که شما با شناخت نسبت به کلیات، هم می توانید در شرایط ایده آل برای پژوهش فعالیت کنید و هم می توانید در صورت تمایل در گرایش های تجاری فعالیت داشته بباشید

در زمانی که مشغول به تحصیل در گرایش های بین المللی هستید هم با مسائل کیفری و هم اقتصادی و سایر مسائل آشنا می شوید و پیگیری هرکدام توسط شما در وهله اول به علایق شما بستگی دارد. در این زمینه تفاوت جنسیتی وجود ندارد و چه بانوان و چه آقایان می توانند بر حسب علاقه در هر گرایش حقوق بین المللی فعالیت کنند.

بهترین کشور ها برای اپلای ارشد حقوق

در زمین انتخاب دانشگاه مقصد و یا به عبارت دیگر دانشگاه مورد نظر خود برای اپلای باید به اعتبار حقوقی آن کشور توجه داشته باشید. زمانی که بورسیه تحصیلی را مد نظر دارید باید کشور فرانسه را در اولویت تصمیم خود قرار دهید؛ چرا که این کشور با سابقه بسیار طولانی در زمینه حقوق، شرایط جذب دانشجویان را بهتر و سهل تر فراهم کرده است. با کسب رزومه مناسب همانطور که در شرایط اپلای گفته شد حتی میتوان در دانشگاه های آمریکایی نیز به تحصیل آن هم از طریق بورسیه پرداخت. از جمله گزینه هایی که نباید فراموش کرد کشور انگلستان است که سابقه ای طولانی در زمینه حقوق دارد اما به دلیل شرایط جذب دشوار آن و بالا بودن هزینه زندگی در این کشور دانشجویان کمتر به تحصیل در آن اندیشه می کند اما به هر حال از گزینه های عالی برای مهاجرت است.

بهترین گرایش ارشد حقوق برای مهاجرت - نتیجه گیری

با وجود تمامی صحبت های انجام شده نباید رشته حقوق عمومی را آن هم برای ادامه تحصیل در کشور فرانسه از نظر دور داشت. اما به خاطر زمینه شغلی این رشته در آینده کمتر مورد توجه قرار می گیرد. هر چند با رعایت شرایط کلی اپلای در این رشته تحصیلی نیز قادر به مهاجرت تحصیلی برای ارشد حقوق هستید. تحت هر شرایطی رشته‌ تحصیلی شما در ارشد باید زمینه ای در سطح جهانی داشته باشد؛ همانند رشته هایی که در بخش های فوق مثال زده شدند. در سال های گذشته به خاطر اهمیتی که به گرایش های حقوق خصوصی و یا جزا داده شده است، روش های مطالعاتی و نواقص مطالعاتی این قبیل رشته ها مورد بحث فراوان قرار گرفته است، ولی رشته های فوق الذکر که در این مطلب در رابطه با آنها صحبت شد به دلایلی چند مبهم مانده اند و زمانی که داوطلب شروع به مطالعه می کند دچار سردرگمی می شود و عمده سوالی که از خود می پرسد این اساس

کدام مطالب برای آزمون اهمیت دارند؟!

همین مسئله موجب اتلاف وقت داوطلب و در نتیجه کسب نتیجه ای ضعیف در آزمون می شود. پس در این مسیر در کنار شما هستیم. با برقراری ارتباط با مشاوران موسسه بهترین مسیر را برای خود انتخاب کنید. با آرزوی بهترین ها برای شما