بودجه بندی، تعداد سوالات و تحلیل کنکور کارشناسی ارشد ادبیات زبان انگلیسی 1401

 در مطلب پیش رو شما می توانید اطلاعات جامع و کاملی را درباره بودجه بندی، تعداد سوالات و تحلیل کنکور کارشناسی ارشد ادبیات زبان انگلیسی 1401 کسب کنید. کنکور امسال تفوات چندانی با کنکور پارسال در بخش عمومی ندارد. حتی می توان گفت سطح سوالات ساده تر شده اند اما این موضوع به کل در بخش تخصصی جبران شده است و سوالات تخصصی پیچیده تر،مفهومی تر و سنگین تری ارائه شده اند.

به داوطلبان گرامی توصیه می کنیم که برای آشنایی بهتر و بیشتر با کنکور کارشناسی ارشد ادبیات زبان انگلیسی این مطلب را به دقت مطالعه کنند.

تحلیل درس به درس سوالات کنکور کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی 1401

در ادامه بودجه بندی سوالات و تحلیل درس به درس کنکور کارشناسی ارشد ادبیات زبان انگلیسی 1401 را به تفکیک در اختیار داوطلبان کنکور ارشد ادبیات زبان انگلیسی قرار داده ایم.

تحلیل دروس عمومی کنکور ارشد ادبیات زبان انگلیسی 

قسمت اول: گرامر

 گرامر کنکور 1401 به نسبت سالهای قبل تغییر خاصی نکرده است. بزرگترین خطری که وجود دارد استفاده از ساختارهای پیچیده است. می‌توانیم بگوییم که مبحث همان مباحث است و فقط در قالبی سنگین‌تر و پیچیده‌ تر استفاده شده تا داوطلبان را گمراه کند. استفاده‌ درست از علائم نگارشی از نکات حائز اهمیت این کنکور بود که می‌توانست به داوطلبان کمک کند. ساختارهای موازی (parallelism، عبارات وصفی و عبارات موصولی از مواردی بود که در کنکور امسال از آن ها سوال آمده بود. همچنین ساختارهای پیچیده‌ تری برای سوالات در نظر گرفته شده بودند. در کل یک یا دو سوال را می‌توانست در زمره‌ی سوالات سخت قرار داد.

جدول بودجه بندی سوالات گرامر کنکور ارشد زبان 1401

مباحث درس

تعداد سوال

parallelism

3

Participle

3

Relative

1

Noun clause

2

Inversion

1

 

قسمت دوم: واژگان و کلوز تست

 در قسمت لغات سوالات کنکور امسال همچون سال‌های گذشته تسلط به کتاب 3500GRE می توانست خیلی کمک کننده باشد. سوالات کنکور امسال، سوالاتی استاندارد بود که شامل اصطلاحات نیز می‌شد. کلوز تست کنکور 1401 سوالاتی به نسبت آسان‌تر از کنکور 1400 داشت و می‌توان سطح آن را متوسط رو به پایین دانست.

قسمت سوم: درک مطلب

متن اول کنکور امسال سوالاتی مفهومی ارائه داده بود که پاسخ‌دهی به آن‌ها نیازمند دقت و فهم کامل متن داشت. البته این سخن به معنی آن نیست که سوالات سخت بودند بلکه تنها به قدرت بالای تحلیل داوطلبان نیاز بود. متن دوم کنکور1401، متنی از نظر ساختار مشابه متن اول بود و دو متن برای یک هدف طراحی شده اند. متن سوم هم ساختاری مشابه دارد اما کمی آسان‌تر طراحی شده‌اند. نکته‌ی پر اهمیت در مورد درک مطلب مدیریت زمان و از دست ندادن نمره‌ی متن ساده‌ی سومی بود. در کل، سوالات 1401 به نسبت سخت‌تر و مفهومی‌تر شده‌اند.

 

 

تحلیل دروس تخصصی کنکور ارشد ادبیات زبان انگلیسی 

 

قسمت اول: فنون صناعات و نقد ادبی(Literary terms and Criticism)

 سوالات امسال فنون و صناعات ادبی امسال بر خلاف سالیان پیش کلی طرح شده بودند و سطح سوالات نیز بالاتر رفته بود. برخلاف کنکور99 و 1400 که اکثر سوالات از Oxford طراحی شده بود، امسال اکثر سوالات این بخش از کتاب Abraham  طراحی شده بودند. به طور خاص، می توانیم به سوالات 121 تا 125 اشاره کنیم. امسال 13 سوال از نقد ادبی آمده بود که تعداد زیادی از سوالات این بخش را تشکیل داده بود. یک سوال از قسمت نقد نیز بیشتر تاریخ ادبیات بود تا نقد.

 

Classical times

2

Middle Ages

 

Renaissance period

2

16th century

4

17th century

1

romanticism

 

Victorian period

3

20th century

8

 

 

 

قسمت دوم: تاریخ ادبیات (History of English literature)

 به مانند سالیان اخیر، امسال نیز کتاب نورتون مهم‌ترین و اصلی‌ترین منبع کنکور بود. سوال144 از متن اثر طرح شده‌بود، 1سوال از Drama و چند سوال نیز که غیر قابل جواب یا به شدت سخت طرح شده‌بودند.. سوال147 از مقدمه و سوال 148 نیز سوالی کلیست. ترتیب اثرها و یا حوادث در کنکور امسال کمتر دیده می‌شوند و تنها یک سوال از آن آمده است. در سال 1400، 4 سوال از قرن20، 3 سوال از قرن 19، 4 سوال از رنسانس و 9 سوال از قرن 16 تا 18 طراحی شده بودند. اما امسال، 3 سوال از قرن 20، 2 سوال از قرن 19، 2 سوال از رنسانس، 7 سوال از قرن 16 تا 18  و یک سوال نیز از قرون وسطا آمده‌بود. فرم سوالات عوض شده و به شکل جواب کوتاه درآمده است. همچنین از مقدمه آثار نیز سوالات بیشتری طراحی شده‌بود.

 

Classical times

1

Middle Ages

1

Renaissance period

2

16th century

4

17th century

5

romanticism

2

Victorian period

2

20th century

3

 

قسمت سوم: ژانرهای ادبی(Literary Genres)

 بخش سوم کنکور امسال دشوارترین و چالش برانگیزترین بخش سوالات کنکور ارشد ادبیات انگلیسی است. چرا که منبع مشخصی برای مطالعه وجود ندارد و سوالات تکراری به ندرت طرح می‌شوند. نکته اساسی در مورد کنکور، سوالاتی هست  که به‌طور کلی از پنج نویسنده مشهور قرن20 یعنی فالکنر، ویلیامز، اونیل، یتس و شاو طرح شده‌ بودند که بیشترین سهم از سوالات کنکورامسال را شامل می‌شدند. البته امسال تنها از یکی از آن‌ها سوال آمده بود. پس در کنکور امسال بر روی نویسنده ها بیشتر تاکید شده است. سوال 161 از متن نورتون و سوال 167،168 و 180 بسیار دشوار هستند. کتاب Facts on file همچنان اصلی‌ترین منبع این بخش است.

 

Classical times

2

Middle Ages

 

Renaissance period

1

16th century

4

17th century

 

romanticism

 

Victorian period

5

20th century

8

 

نتیجه گیری بودجه بندی، تعداد سوالات و تحلیل کنکور کارشناسی ارشد ادبیات زبان انگلیسی 1401

در کل، می توان اذعان داشت که سطح سوالات بالاتر رفته است و سوالات کنکور از یک منبع طرح نمی شوند و رقابت نیز به همین شکل افزایش یافته و شدیدتر شده است. لازمه‌موفقیت در این شرایط برای دواطلبان برنامه‌ریزی دقیق و حساب شده با اطلاع از سر فصل‌ها و منابع درست و همچنین تلاش و پشتکار ایشان خواهد بود.