مشاور تخصصی کارشناسی ارشد علوم و صنایع غذایی

با سلام و عرض خسته نباشید خدمت تمامی اعضای موسسه بزرگ 3گام
اینجانب متین محمدی نژ اد متولد سال 1377 ، رتبه 15 کنکور وزارت علوم و رتبه 23 کنکور وزارت بهداشت و دانشجوی گرایش فناوری مواد غذایی دانشگاه صنعتی اصفهان می باشم.
در دوره نظری (متوسطه) مشغول به تحصیل در رشته علوم تجربی بوده و از علایق بنده در آن زمان میتوان به دروس زبان و زیست اشاره کرد. در سال 1397 پس از شرکت در کنکور سراسری، با توجه به شرایط زندگی دانشگاه پیام نوررا به عنوان محل تحصیل انتخاب کردم. با این حال یکی دیگر از دلایل انتخاب رشته صنایع غذایی آن بود که در مقطع کارشناسی ارشد امکان شرکت در کنکور تغذیه وجود داشت و در همین راستا پس ورود به دانشگاه، برخی از منابعکنکور تغذیه ( کتاب 4 جلدی کراوس) را به جهت مطالعه تهیه کردم. اما در سال بعد متوجه قانون عدم دریافت مهرنظام پزشکی برای فارغ التحصیالن رشته صنایع غذایی شده و تصمیم به شرکت در کنکور ارشد صنایع غذایی گرفتم. از فعالیت های علمی و پژوهشی اینجانب در دوران تحصیل می توان به عضویت در انجمن علمی صنایع غذایی دانشگاهپیام نور مرکز اصفهان، همکاری با مجله علمی Digest دانشگاه علوم پزشکی تبریز در دو بخش ارائه مقالات مرتبط با
رشته و ویراستاری و همچنین همکاری با مجله علمی پاپریکا (شماره 12 ) مرتبط به دانشگاه تهران در زمینه نگارش مقاله اشاره داشت.
در سال 1401 با شرکت در کنکور ارشد وزارت علوم و کنکور ارشد وزارت بهداشت در رشته علوم و مهندسی صنایع غذایی گرایش کنترل کیفیت (موفق به کسب رتبه 15 در کنکور وزارت علوم و رتبه 23 در کنکور وزارت بهداشت شدم)  با توجه به علاقه شخصی بنده به مبحث تکنولوژی تولید و فرمولاسیون، گرایش فناوری وزارت علوم انتخاب نهایی اینجانب بود.
در زمان ایجاد آمادگی و مطالعه به جهت کنکور کارشناسی ارشد، با مشکلات و دشواری های مختلفی در زمینه کنکور صنایع غذایی همانند موارد زیر آشنا شدم :
1 .فرصت مطالعاتی محدود و حجم بالای مطالب ارائه شده در جزوات و منابع ها
2 .اصطلاحات مختلف در هر درس
3 .فرایند های پیچیده هر صنعت ( به علت توضیح صفر تا صد یک صنعت در یک کتاب)
در دوران کنکور با برنامه ریزی مناسب و منعطف (به دلیل دغدغه ی شغلی) و همچنین انتخاب منابع مناسب، سعی داشته که موانع بر سر راه را پشت سر بگذارم و موفق به انجام این کار شدم.
در طی دوران تحصیل به عنوان مشاور تحصیلی در زمینه برنامه ریزی درسی داوطلبان کنکور سراسری رشته تجربی و انتخاب رشته ) برای کلیه گروه های شرکت کننده در کنکور سراسری( برخی از موسسات و آموزشگاه های کنکوری فعالیت داشته و همچنین در برخی از مدارس غیردولتی به عنوان پشتیبان و برنامه ریز دانش آموزان انجام وظیفه می کردم . 

با توجه به گذراندن تمام مراحل کنکور سراسری تجربی به عنوان یک داوطلب و از دیدگاه یک مشاور بر تمام مسائل و مشکالت این رشته به صورت کامل واقف بوده ) مشکلاتی همانند جمعیت بالای داوطلبان ، رقابت تنگاتنگ برای سه رشته پر متقاضی و هم چنین وجود منابع آموزشی و موسسات کنکوری مختلف ( و سعی کرده تا با هدایت صحیح دانش آموزان تحت مشاور خود، آمادگی لازم را در آنها ایجاد کنم. برخی از دوره های تخصصی که همزمان با تحصیل در دانشگاه شرکت داشته ام، به شرح زیر است:

* رویکرد نوین در تولید محصوالت غذایی فراسودمند و پروبیوتیک

* اصول کنترل کیفیت در صنایع غذایی (QC)

* HACCP

* آشنایی با فرآیند ها ی نوین تولید با بحث فرمولاسیون محصولات غذایی سالم و رژیمی

* راه اندازی کسب و کار ها ی کوچک تولیدی در صنایع غذایی

* اصول طراحی آموزشی در ادامه امیدوارم بتوانم با ارائه تجربیات شخصی از کنکور سراسری رشته تجربی و ارشد صنایع غذایی در کنار تالش داوطلبان عزیز، زمینه موفقیت آینده سازان ایران زمین را مهیا کنم.