بهترین منابع دکتری شیمی آلی

آزمون دکتری رشته شیمی آلی از رشته های امتحانی زیرمجموعه گروه علوم پایه می ‌باشد که با توجه به دفترچه ثبت نام آزمون دکتری، تمامی داوطلبانی که از تمامی رشته ها در مقطع کارشناسی ارشد فارغ التحصیل شده اند، می توانند در این کد رشته امتحانی شرکت کنند. علاقمندان به شرکت در آزمون دکتری رشته شیمی آلی باید در اولین و مهمترین گام به انتخاب منابع این آزمون توجه ویژه ای داشته باشند، بدین معنا که سعی کنند بهترین و مناسب ترین منابع موجود را با توجه به شرایط ویژه خود، برای مطالعه مباحث امتحانی این آزمون انتخاب کنند و مطابق با آنها برنامه ریزی و راه موفقیت خود را هموارتر سازند. این منابع شامل دروس تخصصی و درس های استعداد تحصیلی و زبان انگلیسی می باشد و دروس تخصیصی نیز شامل شیمی آلی پیشرفته - طیف سنجی در شیمی آلی - سنتز ترکیبات آلی می باشد.

در ادامه، با توجه به تعداد زیاد و تنوع منابع موجود و از طرفی محدودیت زمان و هزینه برای آمادگی جهت آزمون دکتر شیمی آلی ما در این مطلب تلاش کرده ‌ایم به معرفی کتاب‌ های موجود که می توانند به عنوان منابع مناسبی برای آمادگی آزمون دکتری شیمی آلی باشند، در سه دسته بندی رتبه برتر، حرفه ای و ضربتی، با توجه به شرایط منحصر به فرد هر گروه از داوطلبین بپردازیم  چرا که لازم است هرگروه از داوطلبین با توجه به شرایط ویژه خود منابع مناسب خود را مطالعه کنند. هرچند این دسته بندی ها بسیار کلی می ­باشد و در هر گروه، با توجه به متفاوت بودن شرایط داوطلبین نیز منابع مذکور می ­تواند دست خوش تغییر قرار گیرند یا برخی فصول آنها به طور انتخابی مورد مطالعه قرار گیرند.

 منابع دکتری شیمی آلی - پک رتبه برتر

داوطلبانی که در پی کسب رتبه عالی در آزمون هستند و دانشگاه های برتر کشور را مدنظر دارند، در واقع فارغ التحصیلان یا دانشجویان سال آخری که واحدهای کمی دارند و از قبل برای قبولی در آزمون هدف گذاری کرده اند، افرادی با پشتکار و بدون درگیری های خاص، که انگیزه خوبی برای قبولی دارند در این گروه قرار می گیرند. همچنین داوطلبینی با پایه تحصیلی عالی که پایه های تحصیلی پیشین خود را در دانشگاه های برتر کشور تحصیل کرده اند و زمان نسبتا منایبی برای مطالعه خود دارند نیز از دیگر افرادی هستند که در این گروه قرار می گیرند. منابع معرفی شده در این بسته برای داوطلبانی که به شدت دنبال کسب رتبه های تک رقمی و دورقمی در کنکور ارشد هستند کارساز است. برای مطالعه این دسته از کتاب ها ممکن است داوطلبان زمان حدود یک ساله و یا حتی دو ساله نیاز داشته باشند. البته که با توجه به استعداد، توانایی های هر فرد و پایه تحصیلی پیشین وی، این زمان می ­تواند کوتاه تر و یا طولانی تر باشد. در ادامه به معرفی منابع دروس تخصصی در دکتری شیمی آلی ویژه افراد با مشخصات ذکر شده (پک رتبه برتر) خواهیم پرداخت.

تذکر: با توجه به خصوصیات منحصر به فرد هر داوطلب ممکن است بخشی از این منابع کافی باشد. برای اطلاع دقیق تر و انتخاب منابع متناسب با سطح و شرایط شما می توانید از یک جلسه مشاوره تخصصی از طریق لینک زیر استفاده کنید.

منابع درس شیمی آلی پیشرفته در آزمون دکتری شیمی آلی - پک رتبه برتر

شیمی آلی پیشرفته

کتاب شیمی آلی (جلد ۱ و ۲ و ۳)، تالیف موریسون و بوید، مترجمان علی پورجوادی و رحیم تدینی و ضیاءالدین رضوی و محمد اسماعیل مهدویان، انتشارات مرکز نشردانشگاهی

کتاب شیمی آلی پیشرفته (ساختار و مکانیزم ها) فرانسیس کری، ریچارد ساندبرگ، مترجمان مجید هروی و ابراهیم عامل محرابی، انتشارات دانش نگار.

کتاب تجزیه و تحلیل مسائل شیمی آلی پیشرفته: فرانسیس آ. کری – ریچارد ج. ساندبرگ، تالیف حسین اعتدالی و حبیب آبادی، انتشارات فدک ایساتیس.

کتاب مقدمه ای بر شیمی فضایی و بررسی صورت بندی: اوزه بیو جاریستی(1386)، ترجمه عباس شکروی و محمود کمالی، انتشارات دانشگاه تربیت معلم.

کتاب مکانیسم نویسی واکنش ها در شیمی آلی از مجموعه شیمی آلی پیشرفته، تالیف آدری میلر و فیلیپااچ سولومون، ترجمه اکبر مبینی خالدی، خسرو زمانی و خلیل فقیهی، انتشارات دانشگاه اراک.

جزوه شیمی الی پیشرفته موسسه سنجش تکمیلی امیرکبیر

 

منابع درس طیف سنجی در آزمون دکتری شیمی آلی - پک رتبه برتر

طیف سنجی در شیمی آلی

کتاب نگرشی بر طیف سنجی، تالیف دونالد پاویا، گری لمپمن و جورج کریز، مترجم برهمن موثق، انتشارات علمی و فنی

کتاب کاربرد طیف سنجی در شیمی آلی، تالیف فیلد، استرنل و کالمن، ترجمه عیسی یاوری، محمدهادی خورگامی و محمدروئف درویش، انتشارات علوم دانشگاهی

کتاب شناسایی ترکیبات آلی به روش طیف سنجی، تالیف رابرت میلتن سیلوراشتین، مترجم محمدرضا سعیدی و مجید میرمحمدصادقی، انتشارات دانشگاه اصفهان

کتاب شناسایی سیستماتیک ترکیبات آلی، تالیف رالف لوید شراینر، ر.س. فیوسان، د.ی. کورتین، ت.س. موریل، ک.ف. هرمن، مترجم مهران غیاثی، انتشارات دانشگاه صنعتی اصفهان

کتاب اصول و کاربرد طیف سنجی در شیمی آلی (همراه با حل و تشریح مسائل)، تالیف شیوا مسعودی، باهره عربشاهی و مرجانه صمدی زاده، انتشارات دانشگاه شهید رجایی.

جزوه طیف سنجی در شیمی آلی موسسه سنجش تکمیلی امیرکبیر

 

منابع درس سنتز ترکیبات آلی در آزمون دکتری شیمی آلی- پک رتبه برتر

سنتز ترکیبات آلی

کتاب اصول سنتز ترکیبات آلی، تالیف مجید عبدوس، معصومه محمودآبادی و نگار معتکف کاظمی، انتشارات جهاد دانشگاهی (دانشگاه صنعتی امیرکبیر)

کتاب اصول سنتز ترکیبات آلی، تالیف ریچاردآزوالدچندلر نورمن و جیمزماریس کاکسن، مترجم شهین سبحانی، زینت گردی، محمد وزان، امیر جزنیان و سیما داوودی، انتشارات زینت گردی.

کتاب سنتز آلی پیشرفته ، تالیف فرانسیس کری و ریچارد ساندربرگ، مترجمان علی پورجوادی، نصرت الله محمودی و حسین قاسم زاده محمدی، انتشارات هستان.

کتاب سنتز ترکیبات آلی با روش گسستن به همراه کتاب تمرینهای تکمیلی، تالیف استوارت وارن، مترجمان برهمن موثق و محمدمهدی خدایی، انتشارات علمی و فنی.

جزوه سنتز ترکیبات آلی موسسه سنجش تکمیلی امیرکبیر

 

منابع دکتری شیمی آلی - پک حرفه ای

دسته ای دیگر از داوطلبان  که و به فکر یک رتبه قابل توجه و خیلی خوب هستند و به دنبال قبولی در دانشگاه های سراسری هستند اما رتبه های تک رقمی و علی مد نظر ایشان نمی ­باشد، عموما شامل دانشجویان با تعداد واحد های نسبتا زیاد و مشغول تحصیل یا دانشجویان با پایه علمی متوسط یا کمی تنبل در درس خواندن یا کسانی که شغل های پاره وقت دارند و نمی توانند تمام زمان خود را برای مطالعه قرار دهند و گسستگی زمان در مطالعه خود دارند می­باشد. منابع معرفی شده این بسته مخصوص کسانی است که زمان نسبتا مناسبی تا کنکور دارند و فرصت مطالعه منابع مناسب را دارند (حداقل زمانی حدود 6 ماه تا 1 سال با میانگین مطالعه روزانه 5 تا 8 ساعت) . البته لازم به ذکر است باز هم با توجه به شرایط منحصر به فرد داوطلبان و عوامل موثر ذکر شده ممکن است منابع ذکر شده  در ادامه که به معرفی منابع دروس تخصصی در دکتری شیمی آلی ویژه  افراد با مشخصات ذکر شده (پک حرفه ای) پرداخته ایم، دست خوش تغییر قرار گیرند. لازم به ذکر است با توجه به خصوصیات منحصر به فرد هر داوطلب ممکن است بخشی از این منابع کافی باشد. برای اطلاع دقیق تر و انتخاب منابع متناسب با سطح و شرایط شما می توانید از یک جلسه مشاوره تخصصی از طریق لینک زیر استفاده کنید.

منابع درس شیمی آلی پیشرفته در آزمون دکتری شیمی آلی - پک حرفه ای

شیمی آلی پیشرفته

کتاب شیمی آلی (جلد ۱ و ۲ و ۳)، تالیف ولهارد، مترجمان مجید هروی و محمد رضاسعیدی و مجید میرصادقی، انتشارات دانشگاه اصفهان.

کتاب مکانیسم نویسی واکنش ها در شیمی آلی از مجموعه شیمی آلی پیشرفته، تالیف آدری میلر و فیلیپااچ سولومون، ترجمه اکبر مبینی خالدی، خسرو زمانی و خلیل فقیهی، انتشارات دانشگاه اراک.

 جزوه شیمی آلی پیشرفته دانشگاه تهران

کتاب شیمی آلی پیشرفته (ساختار و مکانیزم ها) فرانسیس کری، ریچارد ساندبرگ، مترجمان مجید هروی و ابراهیم عامل محرابی، انتشارات دانش نگار.

جزوه شیمی آلی پیشرفته موسسه سنجش تکمیلی امیرکبیر

 

منابع درس طیف سنجی در شیمی آلی در آزمون دکتری شیمی آلی - پک حرفه ای

طیف سنجی در شیمی آلی

کتاب اصول و کاربرد طیف سنجی در شیمی آلی (همراه با حل و تشریح مسائل)، تالیف شیوا مسعودی، باهره عربشاهی و مرجانه صمدی زاده، انتشارات دانشگاه شهید رجایی.

کتاب تشریح مسائل کاربرد طیف سنجی در شیمی آلی، تالیف حسین اعتدالی حبیب آبادی و مهدی زمانی، انتشارات شهرآب، آینده سازان. 

کتاب کاربرد طیف سنجی در شیمی آلی، تالیف مهران غیاثی و خدیجه بختیاری، انتشارات فاضل.

کتاب کاربرد طیف سنجی در شیمی آلی، تالیف فیلد، استرنل و کالمن، ترجمه عیسی یاوری، محمدهادی خورگامی و محمدروئف درویش، انتشارات علوم دانشگاهی.

جزوه طیف سنجی در شیمی آلی موسسه سنجش تکمیلی امیرکبیر

 

منابع درس سنتز ترکیبات آلی در آزمون دکتری شیمی آلی- پک حرفه ای

سنتز ترکیبات آلی

کتاب اصول سنتز ترکیبات آلی، تالیف مجید عبدوس، معصومه محمودآبادی و نگار معتکف کاظمی، انتشارات جهاد دانشگاهی (دانشگاه صنعتی امیرکبیر).

کتاب سنتز ترکیبات آلی با روش گسستن به همراه کتاب تمرینهای تکمیلی، تالیف استوارت وارن، مترجمان برهمن موثق و محمدمهدی خدایی، انتشارات علمی و فنی.

 جزوه سنتز ترکیبات آلی موسسه سنجش تکمیلی امیرکبیر

 

منابع آزمون دکتری شیمی آلی - پک ضربتی

داوطلبانی که به نوعی فقط دنبال قبولی هستند. معمولا این دسته از داوطلبان اصلا وقت مطالعه ندارند و بسیار پرمشغله هستند  یا شاغل به کار تمام وقت می باشند و برای آن ها کیفیت قبولی مهم نیست و دانشگاه های سطح پایین تر نیز برای آنان رضایت بخش می ­باشد. نکته مهم تر این است که با توجه به شرایط این افراد و محدودیت زمان بسیار بالا و همچنین متغیر بودن عوامل تاثیر گذار از جمله عادت های مطالعاتی، استعداد، زمان باقی مانده تا آزمون، پایه تحصیلی و غیره، نمی­ توان به طور کلی منابع خاصی در این دسته بندی قرار داد چرا که عموما مطالعه این افراد تکنیک محور خواهد بود و با توجه به شرایط هر فرد روش ها و نکات منحصر به فردی برای هر شخص کمک کننده خواهد بود. حتی گاهی ممکن است حذف سرفصل و یا درس نیز برای داوطلبان پک ضربتی مناسب باشد. بنابراین لازم است از تجربه مشاوران با تجربه و آشنا به روش ها و تکنیک های مخصوص مطالعاتی کمک گرفته شود تا بتوان بهترین نتیجه ممکن را برای این دسته از داوطلبان انتظار داشت.