مصاحبه با مهتاب احقاقی رتبه برتر ارشد رشته مدیریت 1400
مصاحبه با مهتاب احقاقی رتبه برتر ارشد رشته مدیریت 1400

 

مصاحبه با مهتاب احقاقی رتبه برتر ارشد رشته مدیریت 1400 – سوال اول

ضمن تبریک بابت موفقیت در آزمون لطفا خودتان را معرفی کنید.(نام، گرایش، رتبه، درصد ها، محل قبولی، شهر، معدل)

سلام من مهتاب احقاقی هستم در آزمون سال 1400 کارشناسی ارشد رتبه‌ی 79 در رشته مدیریت صنعتی رو کسب کردم و در رشته مدیریت صنعتی گرایش کنترل و بهره‌ وری دانشگاه تهران روزانه قبول شدم. رشته‌ ی کارشناسی من رشته مدیریت دولتی بود بعد از شانزده سال من توی مقطع کارشناسی ارشد ثبت‌ نام‌ کردم و کنکور دادم و بیشتر درصدای بالایی که داشتم از دروس محاسباتی بود . بالاترین درصدم برای درس اقتصاد خرد و کلان بود، بعدش تحقیق در عملیات، بعد ریاضیات آمار و مدیریت تولید.

 

مصاحبه با مهتاب احقاقی رتبه برتر ارشد رشته مدیریت 1400 – سوال دوم

تجربیاتی که در روند مطالعه داشته اید و می تواند برای داوطلبان سال آینده مفید باشد

من از تیرماه سال نود و نه مطالعه‌ی خودمو شروع کردم و از روزی چهار ساعت به طور متوسط شروع کردم و از همون ابتدا هم با توجه به مشاوره‌ای که از 3گام داشتم و اینکه پایه زبان متوسطی داشتم، ایشون به من توصیه کردن که زبان رو بذارم کنار ، یعنی نمیتونم از زبان اون درصد مطلوب رو کسب بکنم و خیلی هم خوب بود به نظر من چون اون وقتی رو که من باید برای زبان میذاشتم، گذاشتم برای درسای دیگه و تونستم درصدهای خوبی رو کسب بکنم. از روزی چهارساعت شروع کردم و به همین ترتیب ادامه دادم از تئوری‌های مدیریت بیشتر شروع کردم چون خیلی فراموش کرده بودم این درس ر و و اینکه از بین دروسی که برای رشته‌ی ما بود من فقط درس زبان رو حذف کردم بقیه درس ها رو به طور متوسط رفتم بالا و اینکه یه سری دروس مثل اقتصاد خرد و کلان و  ریاضیات و آمار و تحقیق در عملیات رو سعی کردم که در حد کامل بخونم.

 

 

مصاحبه با مهتاب احقاقی رتبه برتر ارشد رشته مدیریت 1400 – سوال سوم

تاثیر برنامه ریزی و مشاوره در زمان مطالعه برای شما چگونه بود.

مشاوره‌ ای که من از طریق 3گام دریافت می‌کردم برای من خیلی خوب بود. یعنی یک زمانی شده بود که من واقعا ناامید شده بودم فکر می‌کردم که درس خوندنم فایده نداره مخصوصا توی تئوری‌های مدیریت که هرچی می‌خوندم فراموش می‌کردم، ولیکن مشاور عزیز که خیلی خوب من رو راهنمایی کردن و گفتن که نه به همین طریق برو جلو و هم چنین فایلی که برای برنامه‌ریزی من بود اونم خیلی به من کمک کرد  که طبقه‌بندی کرده بود درس‌ ها رو  و جالبش این بود که من اگر منبعهای مختلف داشتم می‌تونستم همون منبعی رو  که دارم مطالعه می‌کنم رو انتخاب کنم و صفحاتش رو برای من میاورد که در هفته چقدر باید بخونیم روزانه چقدر باید بخونیم و یه روزم برای جمع‌بندی گذاشته بود. خیلی خوب بود چون تکلیفم مشخص بود که من باید به چه شکلی درس بخونم و آخر ماه در واقع یه فیدبکی از خودم داشتم.

 

مصاحبه با مهتاب احقاقی رتبه برتر ارشد رشته مدیریت 1400 – سوال چهارم

استفاده از مشاوره و برنامه ریزی 3گام رو به چه کسانی توصیه می کنید؟

با توجه به اینکه من سال‌های زیادی از فارغ التحصیلیم گذشته بود، حتما احتیاج به یه مشاور داشتم البته من دور از درس نبودم و خودم در حال تدریس برای درس‌ های ریاضیات آمار و اقتصاد خرد و کلان بودم ولی در کل یه سری دروس مثل دروس تئوری‌های مدیریت، مدیریت و دیدگاه اون در اسلام، این سری درس‌ ها رو هیچ دیدی نسبت بهشون نداشتم و نمی‌دونستم واقعا باید به چه شکلی بخونم و اگر این درس ها رو نمی تونستم تو کنکور درصد مناسبی بزنم خب احتمال شانس قبولی من خیلی پایین میومد.

 واقعا پیشنهاد می‌کنم که مشاوره از 3گام داشته باشین خیلی بهتون کمک می‌کنه. هم اینکه تو وقتتون صرفه‌جویی میشه چون که بعضی وقتا میشه که شما منبع اشتباهی رو انتخاب می‌کنید که در واقع بین دوستاتون آشناهاتون میگن که مثلا فلان منبع رو خریداری بکنید شما خیلی وقت زیادی رو میذارین برای مطالعه‌ی اون منبع و در آخر متوجه میشین که نمی‌تونین تست‌های کنکور رو خوب بزنین؛ در صورتی که از همون ابتدا من چون با مشاوره 3گام در ارتباط  بودم این خطا  رو دیگه نداشتم و احتیاجی نبود که منبعم رو دیگه وسط سال عوض بکنم و اینکه به من گفتن که درس زبان رو کنار بگذارم اینم خیلی به من کمک کرد چون من برنامه‌ ریزی کرده بودم که یه سه ماهی رو بزارم برای زبان، در صورتی که امکان داشت هیچ درصدی از زبان رو نتونم بزنم. با توجه به اینکه حتی من زبانم هم بد نبود یعنی در حد اینترمدییت هستم ولی بازم گفتن که مناسب نیست که روی زبان کار کنی و وقتتو بذار برای درس‌ های دیگه.