مصاحبه با هدی عزتی رتبه برتر ارشد رشته مشاوره 1400
مصاحبه با هدی عزتی رتبه برتر ارشد رشته مشاوره 1400

 

مصاحبه با هدی عزتی رتبه برتر ارشد رشته مشاوره 1400 – سوال اول

ضمن تبریک بابت موفقیت در آزمون لطفا خودتان را معرفی کنید.(نام، گرایش، رتبه، درصد ها، محل قبولی، شهر، معدل)

سلام عرض می‌کنم من هدی عزتی هستم در کنکور کارشناسی ارشد سال 1400 در رشته مشاوره کنکور دادم و تونستم رتبه‌ 23 سهمیه و رتبه‌ی 130 کشور بشم. درصدهای من در کنکور به این شکل بود؛ آمار و روش تحقیق 30 درصد، مبانی 60 درصد، فنون 41 درصد، نظریه 24/56 درصد، آزمون های روانی 21/67 درصد و در درس شخصیت 43 درصد رو تونستم کسب بکنم. من در مقطع کارشناسی در رشته روانشناسی تحصیل کردم و با معدل 18/23 فارغ التحصیل شدم و هم اکنون در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه شهید بهشتی در رشته و گرایش مشاوره توانبخشی مشغول به تحصیل هستم.

مصاحبه با هدی عزتی رتبه برتر ارشد رشته مشاوره 1400 – سوال دوم

تجربیاتی که در روند مطالعه داشته اید و می تواند برای داوطلبان سال آینده مفید باشد

من از اواخر مرداد ماه در موسسه‌ 3گام ثبت نام کردم و در کنار مشاورم شروع به درس خوندن کردم از اونجایی که سال آخر دانشگاه بود و من ترم هفت بودم و همینطور شاغل هم بودم، باید در کنار درس‌ های کارشناسی و شغلم درس خوندنم رو ادامه می‌دادم. با روزی چهار ساعت شروع کردم و به کمک مشاورم به صورت تدریجی این ساعت رو افزایش دادم و تا بهمن‌ ماه حدود هشت الی نه ساعت مطالعه داشتم. درسایی که باهاشون شروع کردم، درس های نظریه، آمار روش تحقیق و فنون بود یکی از مواردی که خیلی مهمه که داوطلبا بهش توجه داشته باشن، جدی گرفتن روز برنامه در طی هفته است که حتما اون روز رو بذارن برای مرور مطالبی که مشاورشون براشون در نظر گرفته و این مطلب رو پشت گوش نندازن چون این مرور منظمه که در نهایت باعث تثبیت دانسته هاشون در ذهنشون میشه و این مورد خیلی بیشتر از تایم مطالعه میاد بهشون کمک می‌کنه.

مصاحبه با هدی عزتی رتبه برتر ارشد رشته مشاوره 1400 – سوال سوم

تاثیر برنامه ریزی و مشاوره در زمان مطالعه برای شما چگونه بود.

من توی مدت بعد از قبولی، بارها این جمله رو گفتم که اگر تیم 3گام در سال کنکور کنار من نبود واقعا به دست آوردن همچین نتیجه‌ ای غیر ممکن می‌شد برای من یکی از ویژگی‌ های خیلی خاصی که 3گام رو برای من از هر موسسه‌ دیگه متمایز می‌کرد، نوع ارائه برنامه‌ ریزی به داوطلبا بود یعنی من به طور خیلی عینی می‌تونستم پنجشنبه‌ها که روز مرورم بود هر هفته ببینم که برای هفته‌ی آینده دقیقا چه درسی چه مباحثی و چه فصولی باید چند درصد مطالعه بکنم. این نوع ارایه برنامه‌ ریزی مسیر رو برای من داوطلب خیلی روشن می‌کرد یعنی باعث می‌ شد هر لحظه متوجه بشم تا کجای مسیر پیش رفتم و چقدر از این مسیر هنوز برای من باقی مونده. اینطوری خیلی عینی میتونید برنامه‌ ریزی کنید برای آیندتون، برای چند ماه و چند هفته‌ ای که تا کنکور فرصت دارید.

 مورد بعدی که مطرح بود وقتی که شما طرح 3گام رو خریداری می‌کنید و پشتیبانی مشاور در تلگرام رو دارید، هر زمانی که سوال داشته باشید، هر زمانی که کارتون به مشکل بخوره، خیلی زود می‌تونید با مشاورتون صحبت کنید و این برای من امتیاز خیلی بزرگی بود. گاهی حتی یک سوال خیلی کوتاه اما اینکه مشاورم زود بهم جواب میداد، خیلی بهم کمک می‌کرد.

 ویژگی برجسته دیگه‌ای که 3گام از نظر من داره، اینه که به دلیل عدم وابستگیش به سایر موسسات هیچ کتابی رو اجبار نمی‌کنه که داوطلب بخره، هیچ آزمونی رو اجبار نمی‌کنه که فرد شرکت بکنه، این به نظرم خیلی ویژگی خوبی بود چون باعث می‌شد مشاور من هر چی که می‌گفت من مطمئن باشم که حتما یک صلاحی تو انجام این کار هست و به خاطر پورسانت و اینطور چیزها نیست که این ویژگی خیلی کمتر تو موسسات الان به چشم می‌خوره به نظر من این از نکات برجسته انتخاب من برای 3گام بود.

مصاحبه با هدی عزتی رتبه برتر ارشد رشته مشاوره 1400 – سوال چهارم

استفاده از مشاوره و برنامه ریزی 3گام رو به چه کسانی توصیه می کنید؟

من زمانی که تصمیم گرفتم برای کنکور ارشد مطالعه بکنم، سال آخر مقطع کارشناسی بودم و همینطور که می‌دونید همگام جلو بردن دروس کارشناسی بعلاوه دروس کنکور کار مشکلی بود و چون من تغییر رشته‌ای محسوب می‌شدم، دروس مشترک با رشته مشاوره رو کم داشتم و همه‌ی دروس برای من جدید بود. در کنار این شرایط من سر کار هم می‌رفتم در ذهن خودم این سه کار رو همزمان با هم جلو بردن خیلی کار سختی بود ولی با کمک مشاورم خیلی راحت تونستم برنامه‌ ریزی داشته باشم توی یک برهه ای به من کمک کردن که امتحانام رو نمره‌ی خیلی خوبی بگیرم و بعد از اون دوباره بیام روی درسای کنکور همچنین شغلم رو هم حفظ کنم. این برای من خیلی ویژگی خوبی بود و پیشنهاد می‌کنم به کسانی که شاغل هستن به کسایی که هنوز درسشون در مقطع کارشناسی تموم نشده می‌تونن روی این ویژگی 3گام خیلی حساب بکنن که با برنامه‌ ریزی کامل می‌تونین شما به همه‌ی جوانب کارتون برسین.